Regulacja zaworów
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
A czy to głośno czy to normalne??
http://www.youtube.com/watch?v=kcUMh4xN ... e=youtu.be
Jak myślicie trzeba by już regulować?? Dodam tylko ,że na zimnym WOGÓLE zaworów nie słychać.
Pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=kcUMh4xN ... e=youtu.be
Jak myślicie trzeba by już regulować?? Dodam tylko ,że na zimnym WOGÓLE zaworów nie słychać.
Pozdrawiam
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Ale jak jest wczorajszy, to poczujesz.
Nie wytykając palcami...

Nie wytykając palcami...

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Pany od którego dokłądnie Fordowskiego silnika pasują płytki
...
Zetece Ford zaczął wypuszczać od 1992 roku.
Piszecie o silniku 1300 a płytki zaczęły być ładowane w 1998 roku a nie było silnika 1300 rodziny Zetec-R... w których to rozrząd był płytkowy... w tej rodzinie były silniki 1600,1800,2000....
Właśnie przekopuję Intercars i jeszcze nie natknąłem się na płytki
...
Chyba, że Wiki kłamie w tej sprawie... ale piszą taką ciekawostkę:
Chyba, że mowa o silniku 1250cm3 z rodziny Sigma...

Zetece Ford zaczął wypuszczać od 1992 roku.
Piszecie o silniku 1300 a płytki zaczęły być ładowane w 1998 roku a nie było silnika 1300 rodziny Zetec-R... w których to rozrząd był płytkowy... w tej rodzinie były silniki 1600,1800,2000....
Właśnie przekopuję Intercars i jeszcze nie natknąłem się na płytki

Chyba, że Wiki kłamie w tej sprawie... ale piszą taką ciekawostkę:
Kolejna modyfikacja odbyła się w 1998. Zetec-R, bo taką nazwę otrzymał silnik, został wyposażony w rozbudowaną miskę olejową, która pomogła zmniejszyć hałas i wibracje jednostki. Hydrauliczne popychacze zastąpiono mechanicznymi z płytkami regulacyjnymi oraz zastosowano dłuższe korbowody, połączone z niższymi tłokami. Zmodyfikowano pompę oleju, dlatego też filtr oleju przeniesiono na blok. Modyfikacji uległa również pompa wody. Cechą charakterystyczną jest czarna pokrywa zaworów wykonana z magnezu, a w późniejszych latach produkcji z plastiku.
Chyba, że mowa o silniku 1250cm3 z rodziny Sigma...
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Dobra coś znalazłem
ważne, że nie kosztuje 60zł a niecałe 8 ew. 11 coś tam... f-ma Metelli ....
farba pojemność, która przewijała się w tematach płytek była 1300.... a, że nie należy się sugerować nią to wiem, zacząłem zaś szukać w 1600 bo szukajka w IC coś się krzaczy w wekkendy ...
Ghost w tych linkach otwiera się strona ogólna z płytkami
.
I tak oto dla potomnych poszukaliśmy konkrety
.
P.S.
Ghost czekam do poniedziałku za wiadomością o oponach, jak wstanę po nocce zamawiam.

METELLI płytka regulacyjna 25mm 2,20 Ford Fiesta IV,Focus I, Puma FHA/D/E/F 1.4i 16V 95-
Producent: METELLI
farba pojemność, która przewijała się w tematach płytek była 1300.... a, że nie należy się sugerować nią to wiem, zacząłem zaś szukać w 1600 bo szukajka w IC coś się krzaczy w wekkendy ...
Ghost w tych linkach otwiera się strona ogólna z płytkami

I tak oto dla potomnych poszukaliśmy konkrety

P.S.
Ghost czekam do poniedziałku za wiadomością o oponach, jak wstanę po nocce zamawiam.
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Slavko pisze:Bigos a gdzie można kupić to narzędzie do blokowania szklanek "Valve Shim Tool"? Tak trochę po necie szukałem i nigdzie tego nie ma. Mam takie przeczucie, że pewnie tylko w salonie Yamaha i to nie małe pieniądze trzeba dać za kawałek metalu
Elo jak pisał Mariusz ja posiadam blokade zaworów, salon yamahy odpada w europie bodajże dalo sie to kupic w UK ja kupiłem na ebay w USAAAA, dlatego tylko ze jest taka sam do FJ oznaczenia zgodne z tymi od urządzeń yamahy.
Jedyny problem z płytakami od Fiesty jest to ze sa one nie oznaczone (wartosc) tak jak oryginalny yamahy. Szukajcie w sklepach specjalizujących sie w Fordzie w Kielcach jest taki i sa z dnia na dzien ewentualnie moge komus załatwić co do ceny max 17 zl (juz nie pamiętam dokładnie), wyjdzie na paragonie. Pozdro.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin
http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin

Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
No więc góra rozbebłana, wałki pościągane...... oto fotka luzów i płytek jakie siedzą u mnie:
Jak wymodziłem to zrobić należy tak/kupić nowe:
Wydechy:
1--- przechodzi z 3
2--- płytka 270 do 272
3--- 275
4- 269 do 265
5--- przechodzi z 4
6--- przechodzi z 14
7--- 275 do 274
8--- 273 do 270
Ssące:
1--- Ok
2--- OK
3--- 275
4--- 270
5--- przechodzi z 8
6--- 274 do 270
7--- OK
8--- Ok
Dobrze myślę
jak co poprawcie mnie
.

Jak wymodziłem to zrobić należy tak/kupić nowe:
Wydechy:
1--- przechodzi z 3
2--- płytka 270 do 272
3--- 275
4- 269 do 265
5--- przechodzi z 4
6--- przechodzi z 14
7--- 275 do 274
8--- 273 do 270
Ssące:
1--- Ok
2--- OK
3--- 275
4--- 270
5--- przechodzi z 8
6--- 274 do 270
7--- OK
8--- Ok
Dobrze myślę


- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Dałem do kumpla co się bardziej zawodowo zajmuje komarkami- ma warsztata i taki system preferuje jak nie ma sprytnego czegoś do wciśnięcia szklanki
...... a i tak dobrze zrobił bo płytki ze szklanek za bardzo nie chciały wychodzić więc strategię wybrał dobrą
.... 45 minut i rozebralim motura włączając w to pomiar luzów
.



- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Czyli tak jak u mnie luzy Ci się pokasowały. Proponowałbym ustawić pod górną granicę
Ten typ tak ma, że luzy maleją, w Hondach podobno w drugą stronę się dzieje.
Ja bym je wyszlifował odpowiednio pod 0,15 i 0,20.
i jeszcze jedno, różnica po regulacji jest znaczna. Dziadek to mój fajnie opisał, powiedział, że to tak jakby porównywać zakatarzonego mocno człowieka do stanu jak jest zdrowy


Ten typ tak ma, że luzy maleją, w Hondach podobno w drugą stronę się dzieje.
Ja bym je wyszlifował odpowiednio pod 0,15 i 0,20.
i jeszcze jedno, różnica po regulacji jest znaczna. Dziadek to mój fajnie opisał, powiedział, że to tak jakby porównywać zakatarzonego mocno człowieka do stanu jak jest zdrowy


"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości