wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Golwet

Postautor: Golwet » czwartek, 12 stycznia 2012, 18:55

Witam kolegów.
Czy ktoś wie jakie są wymiary podkładki miedzianej pod korek spustu oleju?
Muszę dokupić w jakimś hydraulicznym bo na Allegro brak.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2658
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 12 stycznia 2012, 19:05

A olej w spożywczym kupłeś :mrgreen:
Podjedź do jakiegoś serwisu albo do mechanika to ci dadzą Za free
Jak masz starą to napewno będzie dobra ,ciężko ją popsuć :zdrowko:

Golwet

Postautor: Golwet » czwartek, 12 stycznia 2012, 19:10

Dzięki:) Olej jak zawsze kupiłem w Biedronce;).
Wnioskuje, ze nową podkładkę można sobie darować? Poprzednio wymieniałem na nowe ale już się zapas wyczerpał...pewnie dlatego że wymieniałem;)
Pozdrawiam i dziękuje.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 stycznia 2012, 22:55

Starą podkładkę jak nie jest przecięta na pół weź rozgrzej do czerwoności nad gazem i momentalnie schłodź w szklance wody- odzyska dawną plastyczność i można śmiało montować.

KubaXJR

Postautor: KubaXJR » poniedziałek, 12 marca 2012, 08:57

Panowie, czas wymienic oleum w mojej Niuńce, szukam porady co zalac jesli wczesniej wlewalem polsyntetyk 15w40 castrola i uwazam ze jest za rzadki po rozgrzaniu sprzeta, natomiast na zimnym gestym oleju jest błoga cisza przy pracy skrzyni i to mi się podoba.

Można mu podac cos gestszego? jak tak to co ? :-)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 12 marca 2012, 09:30

Trzymaj się dolnej granicy 10W,tak zaleca producent.Wybierz olej z wysoką odpornością temperaturową-druga cyfra SAE,im wyższa tym lepiej.Na przykład Castrol 4T Power 1 Racing 10W50,lub Agip 4T Racing 10W60.Oba oleje to pełne syntetyki,i dobrze bo lepiej będą trzymać parametry w wysokich temperaturach.Castrol jest tańszy i ma lepsze API-SL.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 12 marca 2012, 09:45 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby :)

KubaXJR

Postautor: KubaXJR » poniedziałek, 12 marca 2012, 09:45

Dzięki za info. :) Wezmę tego Castrola co piszesz.
Niesie za sobą dodatkowe konsekwencje zmiana polsyntetyka na pełen ? ;-)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 12 marca 2012, 09:58

Będzie git.Nawet to lepiej dla silnika pracującego w podwyższonej temperaturze.Usłyszysz różnicę. :mrgreen:I jeszcze jedno,Castrol o którym mowa posiada wyższą normę JASO MA-2(T903:2006),bardziej przyjazny dla sprzęgła. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 12 marca 2012, 10:07 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 12 marca 2012, 10:00

To nie komuna żeby Ci uszczelki wyżarło... lej najwyżej panewki pozacierasz :P .
Z różnych stron słyszę o oleju Fuchs/Sikolene, ze jest hmm niby lepszejszy od Motula, tańszy i nie tylko.... żebym nie miał już kupionej bańki Motulowej spróbowałabym go....
Castrol również daje radę, lej co uważasz za lepsze ;-) .

Make : Yamaha
Model : XJR (1995 - )
Type : XJR 1300 (SP) (1999 - 2002)

Engine/transmission 5
· Capacity : Capacity 3,35 liter
: Filter 0,35 liter
· Use : Normal
· Intervals : Change 6000 km / 6 months
· Product : SILKOLENE SUPER 4 10W-40
: SILKOLENE SUPER 4 20W-50
: SILKOLENE COMP 4 10W-30

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 12 marca 2012, 10:28

Dobry olej do olejaków był kiedyś Castrol 4T RS 10W60,niestety w Polsce niedostępny.A tak w nawiasie-temat olej poruszony więc sezon 2012 czas rozpocząć. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

KubaXJR

Postautor: KubaXJR » poniedziałek, 12 marca 2012, 10:46

Skromnie i nie w temacie, dzisiaj dupsko do pracy przywiozłem na swojej lokomotywie, sezon uważam za otwarty :evil: ;) trzeba tylko oleum zmienić ;)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 12 marca 2012, 10:53

To do roboty-sam się nie zmieni. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3532
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 12 marca 2012, 11:13

http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy- ... -p-72.html
ja bym na twoim miejscu tym zalał
a z 0.5 na full syntetyk to bym nie przechodził - moje osobiste zdanie, była już dyskusja na ten temat.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3222
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 12 marca 2012, 22:12

nie pamiętam początku dyskusji, ale jak ma w miarę świeże moto (a w xjr piec raczej długo zostaje "świeży"_ to bym się nie bał.
inna sprawa, po cholerę iść w tą stronę? ekonomicznie na pewno nieuzasadnione.
bye

balth

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 25 marca 2012, 09:07

a takie wynalazki? ktoś stosował/stosuje?
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2658
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 25 marca 2012, 09:43

Orlen w cenie motula :-/

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 25 marca 2012, 09:51

co ty gadasz? :)
http://allegro.pl/olej-orlen-platinum-m ... 37136.html
a jest duża szansa, że Platinum jeszcze nie podrabiają, a ceny motula mnie rozpierda.... :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 25 marca 2012, 11:29

Do jakiejś Virago/XS jeszcze bym to wlał bo mają silnik na łożyskach ale w panewki bym się bał...

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2658
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 25 marca 2012, 12:06

GhostDog, w zeszłym roku za motula 109plnpłaciłem
W tym nie sprawdzałem bo nie zmieniam ale do moto byle czego nie leję bo mnie nie stać ;-)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 25 marca 2012, 15:52

Ghost,Farba dobrze pisze-nie warto eksperymentować z olejami na własnym moto.Jak lejesz półsyntetyk to kup np.Motula 5100 10W50 lub 15W50 z pewnego źródła.Olej 10W40 do XJR-ki jest za rzadki,nawet w naszym klimacie.Co do producentów,to Orlen od niedawna ma oleje 4T w swojej ofercie.Silnik XJR może nie jest specjalnie wysilony,ale temperatura pracy i obciążenie sprzęgła wymagają raczej sprawdzonego oleju o stosunkowo dobrych właściwościach. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3532
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 25 marca 2012, 16:56

Orlen się dogadał już jakiś czas temu z Yamahą. Organizują razem różne imprezy np: Speed Day w Poznaniu. Oficjalnie "Yamaha zaleca oleje Orlen Platinim". Ja tam swojej 300V Mociula leje i jeszcze mi ani mililitra nie łykła.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 25 marca 2012, 17:21

Dobra, przekonaliście mnie.
Ale nie do końca, bo to może być tak jak z olejami do auta, pierdu ,pierdu ble ble producenta :mrgreen: Może nie wymienię :?:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 25 marca 2012, 17:51

W Macszicie we frytkownicach też nie wymieniają jak ustawa przewiduje i ludzie nie padają jak muchy po zeżarciu frytek z oleju sprzed 2 tygodni :lol: :-P ...

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 26 marca 2012, 06:35

a ten co taki tani? brał ktoś od tego sprzedawcy? Po za tym nie stosowałem nigdy nic innego jak motul :), nawet w lagi - motul :)

a ten tekst sprzedawcy mnie rozwalił :mrgreen:

"Sprzedawany przez nas olej jest zawsze świeży ..."

http://allegro.pl/castrol-power1-racing ... 91761.html

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 26 marca 2012, 08:46

Ghost-mam ten sam olej zalany do GSX-a,ale z zielonej butelki. ;-) Na razie daje radę,zobaczymy co będzie jak zrobi się gorącą.Płaciłem za niego 121zł za 4l. Koleś pisze że świeży-może w lodówce trzyma :?: :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 26 marca 2012, 09:19

Chyba jednak co MOTUL, to MOTUL - ja tylko MOTUL 5100 :evil:
w tym roku zapłaciłem 125 PLN / 4L i te 10 czy 20 zł to chyba nie warte zaoszczędzenia...
koszt naprawy chyba będzie zbyt wysoki...

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 26 marca 2012, 09:47

ivo, a sprzęgło Tobie się nie ślizga. Chłopaki klika stron wcześniej pisali, że na castrolu się ślizgało.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 26 marca 2012, 11:14

Ghost ze sprzęgłem jest OK,nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów.Jak wcześniej pisałem ten Castrol posiada wyższą normę JASO-MA 2 odpowiadającą za sprzęgło.Motul tą normę spełnia w oleju 300V.Jak zauważę jakieś niepokojące objawy to dam znać natychmiast. :mrgreen: Na razie tylko tylna opona się ślizga :evil: i chyba szybko ch...j ją strzeli. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 26 marca 2012, 11:33

od nowości moja XJR jeździ na motul 300V. To już jej piąty sezon. Wszystko jest ok. Nic nie zmieniam. W tym roku róniez Motul 300V. uśmiechnę sie do Krabiego :-D
hubertm

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 26 marca 2012, 11:58

więc pewnie skuszę się na tego castrola. A tak poza tematem: Ivo ty masz te wszystkie klasy lepkości i parametry olejów w głowie, czy nosisz przy sobie ściągi? :mrgreen: Bo ja przez tyle lat się tego nie zdołałem nauczyć.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości