Osiowanie zębatek
Osiowanie zębatek
Trafiłem na temat "osiowania zębatek" w necie czy w ogóle w XJR jest to możliwe do zrobienia przecież ta tylna siedzi w feldze w tych gumach przednia jest na sztywno przykręcona, a łańcuch można tylko napiąć przesuwając koło do tyłu. Tylne koło jest założone na oś i też nie ma opcji żadnego ruszania na boki.
Ktoś może rozwinąć temat?
Ktoś może rozwinąć temat?
No właśnie mi też nie, a co lepsze jak wpiszesz w googla "Osiowanie zębatek" albo pokrewny temat to wyskoczy ci cała gama przyrządów do wykonywania tej czynności. Chyba za ciekawy jestem.
Ale skoro już przy temacie zębatek jesteśmy to czy komuś z was zdarzyło się mieć wyfrezowaną przez łańcuch zębatkę przednią po którejkolwiek stronie ? Ponoć jest to objaw nie osiowego ustawienia zębatek albo krzywego moto.
Ale skoro już przy temacie zębatek jesteśmy to czy komuś z was zdarzyło się mieć wyfrezowaną przez łańcuch zębatkę przednią po którejkolwiek stronie ? Ponoć jest to objaw nie osiowego ustawienia zębatek albo krzywego moto.
Myślę, że chodzi ci o poprawne naciągnięcie łańcucha tak aby łańcuch nachodził prosto na tylną zębatkę. Ja do tego używam takiego urządzonka Profi CAT D-CAT:
http://www.youtube.com/watch?v=fsvlcAcWL5w
Można tym ustawić koło nieco precyzyjniej niż na kreski podziałki znajdujące się na wahaczu.
Na Larsonie pojawiło się jeszcze jedno tego typu urządzonko a mianowicie Profi Cat L-CAT wskaźnik śladowości łacucha napędowego.
Niestety nie wiem jeszcze jak ono działa i czym ono się różni poza ceną
http://www.youtube.com/watch?v=fsvlcAcWL5w
Można tym ustawić koło nieco precyzyjniej niż na kreski podziałki znajdujące się na wahaczu.
Na Larsonie pojawiło się jeszcze jedno tego typu urządzonko a mianowicie Profi Cat L-CAT wskaźnik śladowości łacucha napędowego.
Niestety nie wiem jeszcze jak ono działa i czym ono się różni poza ceną

- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
turbo pisze:Ale skoro już przy temacie zębatek jesteśmy to czy komuś z was zdarzyło się mieć wyfrezowaną przez łańcuch zębatkę przednią po którejkolwiek stronie ? Ponoć jest to objaw nie osiowego ustawienia zębatek albo krzywego moto.
mi się nie zdarzyło. Dla mnie temat jest przereklamowany. W prostym (nie naprawianym na kowadle) motocyklu są przedziałki, ich się używa. To przecież nie apteka.
a jeśli ktoś ma wątpliwości, czy zostawia 2 ślady lub krzywo zakłada koło, pomimo podziałki to już na sprawdzenie laserowe ramy niech atakuje. Takie moje nie fachowe zdanie w tym temacie.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Ale ja nie twierdze, że trzeba to tak precyzyjnie ustawiać. Ale dla własnego spokoju czasami dobrze wiedzieć na ile te kreseczki w danym egzemplarzu mogą się rozjeżdżać lub czy w ogóle jest jakiś rozjazd.
Łańcuch gryzł mi od środka dużą zębatkę i nie wiedziałem co jest. Ustawienie na laser także nie pomogło. Za to pomogła wymiana zapinki na nową
Według moich odczuć ustawienie na kreski jest w 100% wystarczające. Przyrząd nadaje się raczej do motocykli nie posiadających podziałek na wahaczu.
Łańcuch gryzł mi od środka dużą zębatkę i nie wiedziałem co jest. Ustawienie na laser także nie pomogło. Za to pomogła wymiana zapinki na nową

Według moich odczuć ustawienie na kreski jest w 100% wystarczające. Przyrząd nadaje się raczej do motocykli nie posiadających podziałek na wahaczu.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Kto nie miał komarka czy innego wynalazku PRLu nie będzie samodzielnie umiał ustawić prosto koła/zębatek.........*
A tak na serio podziałka jest i jej trzeba się trzymać, chyba, ze moto prostowane na kowadle to będzie jak mariuszdg pisze. Jeżeli zębatki są w prostej lini a "zjada" zęby nierówno to nie pozostaje nic innego jak łańcuch i źle zmontowana zapinka bądź zapinka nie tego typu/nie tego producenta etc. ..... w Polsce wszystko jest możliwe
.
* Kto miał, wie jak fajnie się przy Rometach wszelkiego rodzaju ustawia tylne koło
.
A tak na serio podziałka jest i jej trzeba się trzymać, chyba, ze moto prostowane na kowadle to będzie jak mariuszdg pisze. Jeżeli zębatki są w prostej lini a "zjada" zęby nierówno to nie pozostaje nic innego jak łańcuch i źle zmontowana zapinka bądź zapinka nie tego typu/nie tego producenta etc. ..... w Polsce wszystko jest możliwe

* Kto miał, wie jak fajnie się przy Rometach wszelkiego rodzaju ustawia tylne koło

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości