Przednie zawieszenie - Olej
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
I po raz kolejny znalazł się fachowiec co wszystko ładnie i czytelnie wyjaśnił. No może prawie wszystko
KLIKENS

KLIKENS
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Cześć.Potrzebuję porady. Jesienią zauważyłem że zaczął się pocić sie przedni lewy amortyzator.Więc w okresie zimowym kupiłem nowe uszczelniacze i olej i wymieniłem.Ale niestety problem pozostał.Nadal poci się. Rozebrałem i nic nie widać. Nie ma rys, sprężynki na uszczelniaczu siedzą . Jedyna rzecz którą zauważyłem to niewielki luz na tulei prowadzącej lagę, która jest przed uszczelniaczem.Jak myślicie , czy przez tą tuleję (luz) może przedostawać się zbyt dużo oleju i uszczelniacz nie daje rady zgarnąć nadmiaru?
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Sprawdź czy lagi masz okrągłe - ja nie miałem i zmieniłem.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Panowie,od dłuższego czasu zastanawia mnie jedno,dlaczego YAMAHA pozbawiła model XJR RP 02,RP 06 i RP 10 pełnej regulacji zawieszenia(dotyczy przodu jak i tyłu)?Dopiero model RP 19 je ma.W tak ciężkim i wszechstronnie użytkowanym motocyklu regulacja wstępnego napięcia sprężyn to trochę za mało.
J....ć stare baby 

- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Jak ktoś nie chce z olejem i progresami kombinować zawsze może widelec od YZF-a 1000 wstawić.Koło to samo,tarcze i zaciski też.Półki szersze i lagi większej średnicy z pełną regulacją.Na pewno wpłynęło by to pozytywnie na stabilność moto i nie jest tak radykalne jak upside down od FZR albo R1. 

J....ć stare baby 

Odnośnie tego pocenia też trzy grosze wtrącę
-mogą to być zbyt duże luzy na tulejach ślizgacza i uszczelniacz się poddaje przepuszczając olej.
-mogłeś także wsadzić odwrotnie uszczelniacze olejowe.
-mogłeś kupić dosyć tanie uszczelniacze, które już stwardniały od oleju i po prostu nie trzymają tak jak powinny

-mogą to być zbyt duże luzy na tulejach ślizgacza i uszczelniacz się poddaje przepuszczając olej.
-mogłeś także wsadzić odwrotnie uszczelniacze olejowe.
-mogłeś kupić dosyć tanie uszczelniacze, które już stwardniały od oleju i po prostu nie trzymają tak jak powinny

Slavko pisze:Odnośnie tego pocenia też trzy grosze wtrącę
-mogą to być zbyt duże luzy na tulejach ślizgacza i uszczelniacz się poddaje przepuszczając olej.
-mogłeś także wsadzić odwrotnie uszczelniacze olejowe.
-mogłeś kupić dosyć tanie uszczelniacze, które już stwardniały od oleju i po prostu nie trzymają tak jak powinny
Wymienie tuleje ślizgacza,bo jest na niej luz, uszczelniacze są o.k. kupiłem po 40 za szt i założone są też w porządku.Pytałem wczoraj o cenę. W Yamaha Białystok ok 110 zł na zamówienie ok. 1 tyg.(skąd oni biorą te ceny) Znalazłem na www.wemoto.com za 8 funtów za szt. + przesyłka 6 co i tak wychodzi taniej , a jak kupi mi to kumpel , który tam mieszka i wsadzi w kopertę to będzie i szybciej i taniej.
- Davidson
- Posty: 273
- Rejestracja: wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:01
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
troche z innej beczki, ale tez pytanie o przód?
czy przy składaniu przodu, tzn przy wkładaniu lag w półki powinny obydwie lagi wchodzić lekko czy jedna z oporem?
pytam, bo przy składaniu mojego przodu mam taki objaw i boję sie że półka może być krzywa, bo moto przygodę jakąś miało.
podobnie było jak składałem z kolegą przód w XJR-ce motomiśka po spotkaniu z sarną.
podczas jazdy wszystko jest git, ale jak puszczasz kiere to lekko w lewo spier...
to samo było w miśkowej przed bliskim spotkaniem z sarną.
czy przy składaniu przodu, tzn przy wkładaniu lag w półki powinny obydwie lagi wchodzić lekko czy jedna z oporem?
pytam, bo przy składaniu mojego przodu mam taki objaw i boję sie że półka może być krzywa, bo moto przygodę jakąś miało.
podobnie było jak składałem z kolegą przód w XJR-ce motomiśka po spotkaniu z sarną.
podczas jazdy wszystko jest git, ale jak puszczasz kiere to lekko w lewo spier...
to samo było w miśkowej przed bliskim spotkaniem z sarną.
"Co ma być to będzie, a jak już będzie...
... to trzeba się z tym zmierzyć"
... to trzeba się z tym zmierzyć"
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Davidson zluzuj górną półkę, wsadź oby dwie lagi tak jak to powinno być. Skręć w dolnej półce zaś górę poskręcaj. Potem załóż błotnik koło, skręć błotnik, koło i oceń czy jest tak samo, jeżeli nie ma poprawy rozbierz przód i weryfikuj poszczególne części czy nie są pokiereszowane.
hmm...Być może miałeś nie do końca zluzowane śruby co skręcają lagi...
.
hmm...Być może miałeś nie do końca zluzowane śruby co skręcają lagi...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości