ustawienie zawieszenia przód/tył
ustawienie zawieszenia przód/tył
Witam
Z tego co przeczytałem na necie, zawieszenie w XJR (i nie tylko) jest ustawione standardowo pod Japończyków czyli ok.75kg
Zmiana ustawień jest łatwa, ale chciałem zasięgnąć porady, aby nie przedobrzyć.
Chodzi mi o liczbę kliknięć poszczególnych parametrów tak aby zawiechy dobrze się sprawowały pode mną. Ważę nieco więcej niż przeciętny Japończyk, czyli ok 100kg
Pozdrawiam
Z tego co przeczytałem na necie, zawieszenie w XJR (i nie tylko) jest ustawione standardowo pod Japończyków czyli ok.75kg
Zmiana ustawień jest łatwa, ale chciałem zasięgnąć porady, aby nie przedobrzyć.
Chodzi mi o liczbę kliknięć poszczególnych parametrów tak aby zawiechy dobrze się sprawowały pode mną. Ważę nieco więcej niż przeciętny Japończyk, czyli ok 100kg
Pozdrawiam
Moja, mam wrażenie, bujnie czasem dupą (miękko się wachnie) w zakręcie jak jest obładowana dwoma osobami i kufrem i trafię w jakiś dołek. Nieprzyjemnie uczucie, bo wrażenie jest takie, jakby tył chciał mnie wyprzedzić. Ciśnienie ok - 2,9 bara z pasażerem, wię musi być zawias za miękki. Nie ruszam, bo boję się, że coś spieprzę
dzięki
czuje że jest nieco miękko z tyłu, bo przód to normalne.
chyba zrobię tak
ustawię standardowo i będę przed każdą przejażdżką przekręcał tłumienie dobicia o 1 klik w kierunku twardego i zobaczę co będzie się działo. Przód jest miękki przy hamowaniu - na razie nic nie robię z olejem - pobawię się przy 20kkm, kiedy nadejdzie czas zmiany oleju.
czuje że jest nieco miękko z tyłu, bo przód to normalne.
chyba zrobię tak
ustawię standardowo i będę przed każdą przejażdżką przekręcał tłumienie dobicia o 1 klik w kierunku twardego i zobaczę co będzie się działo. Przód jest miękki przy hamowaniu - na razie nic nie robię z olejem - pobawię się przy 20kkm, kiedy nadejdzie czas zmiany oleju.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
riqsware pisze:ustawię standardowo i będę przed każdą przejażdżką przekręcał tłumienie dobicia o 1 klik w kierunku twardego i zobaczę co będzie się działo.
Ja to różnicy prawie w ogóle nie odczuwałem przy zmianie tego całego odbicia. O wiele więcej daje zmiana nastaw sprężyny.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
MadMike pisze:Jak Ci z przodu za miękko, to załóż Wilbersy - rewelacja
po wiele stoją?
[ Dodano: 2010-06-10, 10:04 ]
mariuszdg pisze:O wiele więcej daje zmiana nastaw sprężyny.
chodzi o napięcie wstępne? czytałem trochę o tym i tu chodzi chyba jedynie o ugięcie motocykla pod ciężarem aby moto miało zapas ruchu na amorach w górę i w dół.
Ale może i masz rację. Też spróbuję lekko zamieszać w kierunku H.
Ostatnio zmieniony czwartek, 10 czerwca 2010, 09:12 przez riqsware, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawias progresywny jest trochę twardszy, ale nie na tyle, żeby nie nurkować. Pic polega na pochłanianiu nierówności drogi. Z racji tego, że sprężyna ma różną gęstość uzwojenia, różnie pracuje w różnych warunkach. Na poprzednich sprężynach bardziej bujało. Teraz przy dużych prędkościach pokonuje się mniejsze dziurki bez zająknięcia.
Nurkowanie przy hamowaniu jest normalne. Tylko chyba BMW walczyło z fizyką, ale nie wiem na ile udało im się ją pokonać.
Z trochę innej beczki - nie powinno się opierać na kierowniku podczas hamowania tylko ścisnąć kolanami bak (zaprzeć się - nie mówię o jeździe 20km/h ) a rękom pozwolić spoczywać na kierownicy tak, abyś miał możliwość korygowania zachowań przedniego koła. Jeśli przednie koło podczas ostrego hamowania złapie dajmy na to wzdłużną nierówność, a Ty będziesz mocno opierał się na kierownicy, wisiał na niej, to jest wielce prawdopodobne, że zaliczysz spektakularną i bardzo niebezpieczną glebę, bo tylko pogłębisz reakcję koła przenoszoną na kierownicę.
Przy dużych prędkościach możesz też sobie pomóc tylnym heblem - wtedy mniej nurkuje i w ogóle szybciej wytraca prędkość. Przynajmniej ja tak robię.
Nurkowanie przy hamowaniu jest normalne. Tylko chyba BMW walczyło z fizyką, ale nie wiem na ile udało im się ją pokonać.
Z trochę innej beczki - nie powinno się opierać na kierowniku podczas hamowania tylko ścisnąć kolanami bak (zaprzeć się - nie mówię o jeździe 20km/h ) a rękom pozwolić spoczywać na kierownicy tak, abyś miał możliwość korygowania zachowań przedniego koła. Jeśli przednie koło podczas ostrego hamowania złapie dajmy na to wzdłużną nierówność, a Ty będziesz mocno opierał się na kierownicy, wisiał na niej, to jest wielce prawdopodobne, że zaliczysz spektakularną i bardzo niebezpieczną glebę, bo tylko pogłębisz reakcję koła przenoszoną na kierownicę.
Przy dużych prędkościach możesz też sobie pomóc tylnym heblem - wtedy mniej nurkuje i w ogóle szybciej wytraca prędkość. Przynajmniej ja tak robię.
- balth
- Posty: 3220
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
MadMike pisze:[..]
Nurkowanie przy hamowaniu jest normalne. Tylko chyba BMW walczyło z fizyką, ale nie wiem na ile udało im się ją pokonać. [..]
nie tylko ale im się udało. nawet bardzo.
wilbersy są teraz nawet tańsze. w trzech kolejnych moto wymieniałem na progresy i zawsze był to dobry ruch.
bye
balth
balth
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A jak rozpoznać te sprężynki? Bo, o ile pamiętam rozbieranie mojego przodu, to miałem sprężynki o zmiennym skoku.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
balth pisze:w trzech kolejnych moto wymieniałem na progresy i zawsze był to dobry ruch.
jeden z nich jeździ teraz u mnie w stajni i potwierdzam - jest ok. w przyszłym roku sam zmieniam w Sikorze
Poczytaj równiez sobie w necie nad sposobami hamowania, łaczenia hamulca przedniego z tylnym, przenoszenie cięzaru itp. Polecam
hubertm
Zawieszenie ustawia się tak, żeby wykorzystać cały jego skok w sytuacji ekstremalnej. W praktyce trudno to dobrać, więc ustawia się odrobinę twardziej. Progresja ( osiągana za pomocą sprężyny lub poduszki powietrznej ) polega na bardzo miękkim dole i coraz twardszej górze, która zapobiega dobiciu. Myślę, że najprostszym sposobem ustawienia przodu jest odmierzenie na w pełni odciążonych lagach ( na podnośniku) tych 130 mm i zaznaczenie ich na rurze. Później zakłada się samozaciskową opaskę plastikową i hamuje ostro z większej prędkości, a opaska pokazuje dokąd ugięło się zawieszenie. Na wypadek hamowania na dziurach trzeba zostawić ....z 10 - 15 mm między opaską a zaznaczeniem.
Tył ma nie dobijać, ale im jest miększy, tym bezpieczniej i bez odrywania opony od asfaltu przechodzi się ostre zakręty.
Tzw "twarde" ustawienie zawiasów w wyścigowym moto, jest i tak o wiele miększe niż najmiększe w turystyku, bo nierówności na torze są niczym w porównaniu z polskimi ulicami.
Tył ma nie dobijać, ale im jest miększy, tym bezpieczniej i bez odrywania opony od asfaltu przechodzi się ostre zakręty.
Tzw "twarde" ustawienie zawiasów w wyścigowym moto, jest i tak o wiele miększe niż najmiększe w turystyku, bo nierówności na torze są niczym w porównaniu z polskimi ulicami.
a wiec tak , od 2002 roku byly ciut grubsze sprezyny orginalne co poprawilo jazde , ale dlugosciowo pozostalo wyszystko takie jak bylo , ja bede na wiosne wymieniac te orginalne sprezyny , mam rocznik 2002 , ale polecane jest tez wymienic te orginalne i zamontowac progresywne , dostepne sa takie :
Ăhlins , Wilbers , WP ,Hyperpro, PROMOTO by Wilbers
kto lubi sportowa jazda moze wlewac olej SAE 15 do roczników 2001
ja mam te promoto by wilbers
Ăhlins , Wilbers , WP ,Hyperpro, PROMOTO by Wilbers
kto lubi sportowa jazda moze wlewac olej SAE 15 do roczników 2001
ja mam te promoto by wilbers
- Łysy
- Posty: 792
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: ustawienie zawieszenia przód/tył
W 1200 zawieszenie z przodu jest "are not adjustable" a u mnie takie coś :
Nasi tu byli?
Nie wiem czy kręcenie coś da ale może mnie ktoś utwierdzić w przekonaniu że prawa jest od napięcia sprężyny a lewa od tłumienia?
Może ktoś wie z czego to może być?
Aktualnie są wkręcone na maxa
Nasi tu byli?
Nie wiem czy kręcenie coś da ale może mnie ktoś utwierdzić w przekonaniu że prawa jest od napięcia sprężyny a lewa od tłumienia?
Może ktoś wie z czego to może być?
Aktualnie są wkręcone na maxa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości