nit pisze:czyli 15w50konkluzje xjr tomek,
ale szybko odpisujesz ze musze post za postem



Kolego Nit Motul podaje,że jego oleje są mieszalne z innymi(pół,pełnymi i mineralnymi).Jak dobrze pamiętam ta informacja jest na opakowaniu również.Więc bez obaw-nic się nie stanie.Ja osobiście na ten sezon leje Motula 7100 10W60-fullsyntetyk. http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul ... 1332775890nit pisze:.zatem jeśli się wymieszają te resztki z chłodnicy z nowym innym nic się nie stanie.Pytam dla potomnych bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na Forum
farba pisze:... ale najpierw sobie dorabiamy ideologię do najprostrzych czynności a potem zaczynamy to realizować ,i potem pojawiają się posty o płukaniu silnika ,urwanych gwintach itp.jakby ten manual w ręce parzył...
hubertm pisze:xjr tomek,
róznica pomiędzy 10W40 a 15W50 to jakieś 5 stopni w górę.
10W to zakres temperatur od -25 do +35, więc nie jest tak źle i chyba dużej różnicy nie ma ( 15W50 do +40 st. C)
15W50 na Alledrogo:
http://allegro.pl/motul-5100-15w50-4t-4 ... 39063.html
ivo pisze:Zdzichu Ghost lał orlen 10W50 ale 4T do moto.
W grupie olejów do silników o zapłonie iskrowym odnoszono początkowo poszczególne klasy jakości do wzrostu wymagań stawianych przez silniki w miarę rozwoju ich konstrukcji i tak:
klasa SA - obejmuje oleje nie zawierające dodatków uszlachetniających przeznaczone do najstarszych typów silników;
klasa SB - oleje do silników o konstrukcji sprzed 1958 r.,
klasa SC - oleje do silników konstruowanych z początkiem lat 60 - tych,
klasa SD - oleje do silników konstruowanych z końcem lat 60 - tych i z początkiem lat 70 - tych,
klasa SE - oleje do silników konstruowanych w latach 70 - tych,
klasa SF - oleje do silników o konstrukcji lat 80 - tych,
klasa SG, SH, SJ - oleje do silników o konstrukcji z lat 90 - tych,
przy czym poczynając od SD oleje klas wyższych mogą być stosowane tam, gdzie przewidywano użycie olejów o niższej klasie jakości, jadnak nie niższej niż SC (SD tam, gdzie SC, SE tam, gdzie SC i SD oraz SF tam, gdzie SC,SD i SE).
Klasy SG, SH i SJ - obejmują oleje najwyższej aktualnie jakości przeznaczone do nowoczesnych silników benzynowych stosowanych w samochodach osobowych, dostawczych i lekkich ciężarówkach, przy czym własności użytkowe olejów SH przewyższają własności olejów SG w zakresie odporności na utlenianie i zdolności przeciwdziałania zanieczyszczeniu wewnętrznych elementów silnika; skuteczniej chronią one także silnik przed zużyciem i korozją.
GhostDog pisze:.....choć z wykształcenia jestem mechanikiem silników kurwa lotniczych
Zanim coś komuś polecę zazwyczaj sam próbuję.Żeby mieć o czymś zdanie trzeba samemu spróbować i wyciągnąć wnioski.Co do oliw o lepkości 10W40 uważam,że są za rzadkie i w upalne dni nie chronią dostatecznie silnika chłodzonego powietrzem i olejem.To moje zdanie.artur pisze:Skąd wiecie że olej taki a taki jest dobry ? Nie mam na myśli parametrów.
ivo pisze:.Co do oliw o lepkości 10W40 uważam,że są za rzadkie i w upalne dni nie chronią dostatecznie silnika chłodzonego powietrzem i olejem.To moje zdanie. Każdy producent oliwy dąży do tego,by jego produkt miał jak największą rozpiętość temperaturową
ivo pisze:Zanim coś komuś polecę zazwyczaj sam próbuję.Żeby mieć o czymś zdanie trzeba samemu spróbować i wyciągnąć wnioski.Co do oliw o lepkości 10W40 uważam,że są za rzadkie i w upalne dni nie chronią dostatecznie silnika chłodzonego powietrzem i olejem.To moje zdanie.artur pisze:Skąd wiecie że olej taki a taki jest dobry ? Nie mam na myśli parametrów.Każdy producent oliwy dąży do tego,by jego produkt miał jak największą rozpiętość temperaturową i trzymał jak najwyższe parametry w każdych warunkach pracy.
Ghost przynajmniej miałeś ciekawe praktyki.Ja się użerałem z frezerem-menelem w ZNTK-u.Ciuchy robocze jebały chłodziwem i ciężko było znaleźć kogoś trzeźwego w całym zakładzie.GhostDog pisze:miałem w WZL-2 praktyki, żeśmy wyjmowali silniki su22 i uszczelniali kabiny iskier, opalali się na silosachi remontowali automaty spadochronowe
xjr tomek pisze:ivo pisze:Zanim coś komuś polecę zazwyczaj sam próbuję.Żeby mieć o czymś zdanie trzeba samemu spróbować i wyciągnąć wnioski.Co do oliw o lepkości 10W40 uważam,że są za rzadkie i w upalne dni nie chronią dostatecznie silnika chłodzonego powietrzem i olejem.To moje zdanie.artur pisze:Skąd wiecie że olej taki a taki jest dobry ? Nie mam na myśli parametrów.Każdy producent oliwy dąży do tego,by jego produkt miał jak największą rozpiętość temperaturową i trzymał jak najwyższe parametry w każdych warunkach pracy.
ja sie z toba zgadzam ivo to co napisales jest 100 % prawda , i tak samo przetestowalem olej 15W/50 w ekstremalnych warunkach jak kiedys bralem aktywnie udzial w rajdach enduro i mialem tez zalany 10W/40 byl za zadki , a z 15W/50 same dobre doswiadczenia mam10W/40 jest ok na jesien / zime taki tez lalem jak huska jezdzilem w chlodniejsze dni.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości