Odma z filtra powietrza ?
Odma z filtra powietrza ?
Witam patrzę a z rurki,która wychodzi z puszki filtra kapie coś w rodzaju oleju.
Co na to powiecie koledzy
Co na to powiecie koledzy
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
odma olejowa to jest. Wyciągnij filtr powietrza i zobaczysz pewnie zabrudzoną obudowę od środka. Nie jest to groźnie.
przyczyny mogą być 2:
- za dużo oleju nalane
- wlany olej samochodowy i się pieni
ja raz przelałem z rozbiegu i pod pracą na parkingu mi się spuściła.
jest jeszcze 3 opcja. Masz świeżo umyty filtr K&N...
przyczyny mogą być 2:
- za dużo oleju nalane
- wlany olej samochodowy i się pieni
ja raz przelałem z rozbiegu i pod pracą na parkingu mi się spuściła.
jest jeszcze 3 opcja. Masz świeżo umyty filtr K&N...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Głównie chodzi o dymienie po odkręceniu korka wlewu oleju.
Jeżeli jest to podmuch, że tak powiem powietrza z nutką zapachu oleju to ok.
Jeżeli zaś dmucha dymem olejowym/spalinowo olejowym to mamy problem.
A dokładnie z pierścieniami zgarniającymi na tłokach/tłoku i może to świadczyć o postępującym dużym zużyciu elementów tłok- cylinder oraz o tym, że ów silnik na 100% pije już większe ilości oleju jak trza.
Odkręcenie w/w korka przy kupnie to podstawa. Świadczy o tym, czy ów silnik pożyje czy śmietnik.
Jeżeli jest to podmuch, że tak powiem powietrza z nutką zapachu oleju to ok.
Jeżeli zaś dmucha dymem olejowym/spalinowo olejowym to mamy problem.
A dokładnie z pierścieniami zgarniającymi na tłokach/tłoku i może to świadczyć o postępującym dużym zużyciu elementów tłok- cylinder oraz o tym, że ów silnik na 100% pije już większe ilości oleju jak trza.
Odkręcenie w/w korka przy kupnie to podstawa. Świadczy o tym, czy ów silnik pożyje czy śmietnik.
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Wszystko dobrze to co piszą koledzy,ale zimową porą w niskich temperaturach i dużej wilgotności powietrza takie sytuacje można częściej zaobserwować.Podczas rozruchu silnika duża ilość pary wodnej z wydechu będącą wynikiem większej różnicy temperatur.W silniku dzieje się to samo i nie raz widzimy zaparowane okienko kontroli oleju.Para z wnętrza silnika przez odmę wędruje do puszki filtra,gdzie jest zassana wraz z powietrzem do cylindrów.Jednak część tej pary wykrapla się na ściankach puszki i spływa wężykiem na zewnątrz.To wszystko. 

J....ć stare baby 

- Unfamiliar
- Posty: 1478
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Z rur wydechowych nic nie dymi ani na niebiesko ani na czarno wczoraj ją dosyć mocno rozgrzałem no i przegazowan trochę dostała po dupie no i może się zakrztusiła.
Silnik jest zdrowy o przebiegu nie będę polemizował widać,że nie ma 100.000.
Bardzo długo stała fakt faktem jak ją postawiłem na boczną i odpiąłem wężyk to się trochę wylało tego oleju,stan ma OK
Silnik jest zdrowy o przebiegu nie będę polemizował widać,że nie ma 100.000.
Bardzo długo stała fakt faktem jak ją postawiłem na boczną i odpiąłem wężyk to się trochę wylało tego oleju,stan ma OK
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Unfamiliar pisze:W autach sprawdzało się też nalot na korku oleju. Bywały z pękniętym blokiem (te wysłużone) puszczane na sprzedaż - nagar świadczył o katastrofalnym silnika stanie.
W XJR`ach chyba nie zdarza się?
Uściślijmy, ze chodzi Ci o auta chłodzone cieczą. W powietrznym nie zobaczysz w sumie nic ciekawego. W cieczowym, delikatna kaszka, która jest tak normalna w zimie jak para z wydechu o której wspomniał ivo. Co innego jak się silnik rozgrzeje i kaszka a nawet kaszana nadal jest- szrot. Nagar na korku nagarem- niedbanie o olej= silnik szrot.....
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości