
Uszczelniacze tłoczków hamulcowych
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Uszczelniacze tłoczków hamulcowych
W związku z wymianą klocków, zastanawiałem się czy nie rozebrać i wyczyścić dokładnie wszystkich elementów zacisków. Najlepiej byłoby wyciągnąć tłoczki, wypolerować, sprawdzić stan uszczelek, oczyścić gniazda, nasmarować i poskładać do kupy. Czy ktoś się orientuje jakie uszczelki siedzą w naszych zaciskach ? Czy są to zwykłe oringi czy może mają inny profil ? Pytam, bo może się okazać że trzeba będzie coś wymienić a serwis życzy sobie sporo pieniążków za komplet uszczelniaczy. A sklep z oringami mam pod nosem 

And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Nie są to zwykłe oringi te mają przekrój prostokątny
Rozebrać i wyczyścić warto, reperaturki dostaniesz w larssonie pasują do kilku modeli motocykli i potrafią różnić się cenowo często w komplecie z tłoczkami, jednak ich wymiana nie jest konieczna,rozbierz wymyj wpłynie hamulcowym i przesmaruj
Potrzebny ci będzie smar silikonowy do tłoczków
Jeśli hamulce nie były zapuszczone to nie musisz nic wymieniać ani polerować,wystarczy wyczyścić i przesmarować

Rozebrać i wyczyścić warto, reperaturki dostaniesz w larssonie pasują do kilku modeli motocykli i potrafią różnić się cenowo często w komplecie z tłoczkami, jednak ich wymiana nie jest konieczna,rozbierz wymyj wpłynie hamulcowym i przesmaruj
Potrzebny ci będzie smar silikonowy do tłoczków
Jeśli hamulce nie były zapuszczone to nie musisz nic wymieniać ani polerować,wystarczy wyczyścić i przesmarować

- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
farba, to napewno nie jest smar silonowy i takiego Holender71, nie kupuj. Smarem silikonowym to sobie można stacyjkę przesmarować.
To jest odpowiednia pasta do tej roboty i tylko jej podobne. Są także w małych saszetkach za jakieś 4-5 zł taka jedna w zupełności wystarczy i jeszcze Ci zostanie.
http://moto.allegro.pl/pasta-ate-smar-d ... 19970.html
To jest odpowiednia pasta do tej roboty i tylko jej podobne. Są także w małych saszetkach za jakieś 4-5 zł taka jedna w zupełności wystarczy i jeszcze Ci zostanie.
http://moto.allegro.pl/pasta-ate-smar-d ... 19970.html
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie

ja mam textar ceratec (żółta tuba) ok 50 ml kupiłem za cóś ok 15 pln w sklepie z chemią moto (oleje smary itp)
generalnie chodzi o to żeby na sucho nie składać bo uszkodzisz uszczelniacze a zwykly smar lub olej niszczy gumę uszczelniaczy- kiedyś mechanicy składali na wazelinę tech.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Ponieważ zdecydowałem się również na wymianę przewodów hamulcowych na Hele, zdemontowałem cały zacisk i miałem wygodną pracę na stole. W gniazdach tłoczków siedzą dwa uszczelniacze: zewnętrzny o profilu ceownika służący do ochrony przed zanieczyszczeniami oraz wewnętrzny o profilu prostokąta który uszczelnia tłoczek. Na szczęście w moim przypadku stan ich jest zupełnie zadawalający i nie wymagają wymiany. Tłoczki były niestety ze sporą warstwą zaskorupiałego nalotu( wydaje mi się że nikt tam od nowości nie zaglądał) i wymagały oczyszczenia. Wstępnie zastosowałem spray do czyszczenia tarcz hamulcowych a następnie wiertarka, filcowa tarcza polerska, zielona pasta i tłoczki wyglądają jak nowe. Jutro zabieram się za montaż. Co do smaru to przychylam się do porady Farby, gdy bawiłem się w ASG, serwisowałem chłopakom karabinki i do smarowania oringa uszczelniającego tłok w cylindrze stosowałem właśnie smar silikonowy z dodatkiem teflonu.
http://prophmed.maxtrader.pl/pl/1,2,1,2 ... o+45g.html
Może nie występowało tam tak duże ciśnienie ale szybkostrzelność dochodziła do 1500 strzałów/min.
Dziękuję za wszystkie porady, jak tylko przyjdą przewody i nowe klocki, poskładam wszystko do kupy i zobaczymy jaka będzie różnica w porównaniu do starych.
http://prophmed.maxtrader.pl/pl/1,2,1,2 ... o+45g.html
Może nie występowało tam tak duże ciśnienie ale szybkostrzelność dochodziła do 1500 strzałów/min.

Dziękuję za wszystkie porady, jak tylko przyjdą przewody i nowe klocki, poskładam wszystko do kupy i zobaczymy jaka będzie różnica w porównaniu do starych.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- marki
- Posty: 1426
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Lubosz
Zmieniałem dzisiaj klocki hamulcowe, zawsze przy wymianie staram się maksymalnie (jednak tak żeby nie wypadły) wypchnąć tłoczki w celu przeczyszczenia i nasmarowania. Pierwszy zacisk 15 min i gotowy, przy drugim wyszła dupa, bo jeden tłoczek wyskoczył razem z jednym uszczelniaczy (tym zewnętrznym o profilu prostokąta).
Okazało się, że owy uszczelniacz nie chce z powrotem dać się osadzić , jakoś dziwie powiększył obwód, rozciągnął się.
Mam więc pytanie, ma może ktoś na zbyciu taki jeden uszczelniacz ? Gdzie ewentualnie nabyć coś takiego?
Okazało się, że owy uszczelniacz nie chce z powrotem dać się osadzić , jakoś dziwie powiększył obwód, rozciągnął się.
Mam więc pytanie, ma może ktoś na zbyciu taki jeden uszczelniacz ? Gdzie ewentualnie nabyć coś takiego?
- zela-r1
- Posty: 527
- Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
- Kontaktowanie:
Marki w larssonie dostaniesz http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111981
- marki
- Posty: 1426
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Lubosz
Zamówiłem w Larssonie, jutro przyjdą do domu. Jedyne co powala to cena za te kilka gumek. Jutro biorę się za napęd, pewnie znowu coś wywinę... ale pożyjemy zobaczymy.
Aaa nie wiem, czy to nie błąd, wszystko robię na trzeźwo, żadnych browarów ani cytrynówek. Tak w zasadzie, to od 17 lutego pełna abstynencja od alkoholu.
Aaa nie wiem, czy to nie błąd, wszystko robię na trzeźwo, żadnych browarów ani cytrynówek. Tak w zasadzie, to od 17 lutego pełna abstynencja od alkoholu.
- rkluczyk
- Posty: 1356
- Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
- Model i rocznik moto.: Motorynka
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Wągrowiec
- Kontaktowanie:
Tutaj - http://www.spozywcze-artykuly.wpolsce24 ... 82owy.html Nie wiem tylko czy Marki prowadzi sprzedaż wysyłkową.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Uszczelniacze tłoczków hamulcowych
Trochę się wątek zestarzał, ale żeby nowego nie zakładać to napiszę tu.
Z tego co widzę na allegro, a w zasadzie nie widzę, oraz z informacji w sklepach, zestaw naprawczy tylnego zacisku to nie takie chop siup.
Do starszych XJR-ek a i owszem, ale do mojego rumaka, nie młodego już - brak.
Z tego co widzę na allegro, a w zasadzie nie widzę, oraz z informacji w sklepach, zestaw naprawczy tylnego zacisku to nie takie chop siup.
Do starszych XJR-ek a i owszem, ale do mojego rumaka, nie młodego już - brak.
Uszczelniacze tłoczków hamulcowych
http://www.wemoto.pl/bikes/yamaha/xjr_1300_s_t_v/04-06/picture/piston_seal_and_dust_seal_rear_brake/
proszę
Jest też w larsonie chyba, ale strona internetowa dzisiaj im nie bangla.
proszę
Jest też w larsonie chyba, ale strona internetowa dzisiaj im nie bangla.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Uszczelniacze tłoczków hamulcowych
@ Jaro jak nie cieknie to nie ma sensu wymieniać, wystarczy wypompować trochę tłoczki tyle żeby pokazały się czyste powerzchnie, wyczyścić syf, wcisnąć je spowrotem i założyć nowe klocki.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacze tłoczków hamulcowych
Kurczaki, moze sie zawezme i sam to zrobie... Najwyzej na zlot rowerem przybede, albo bez tylnego hamulca.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości