
Trzęsie, telepie kierownicą.
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A co to może być takiego, w motocyklu twoim, podatne na wiatr?krzysiek 525tds pisze:Jak wieje to trzęsie, jak nie wieje to nie trzęsie
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Czyli jakby od tego zacząłem? Szkoda, że szukanie zaczęło się od spraw najmniej oczywistych 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
krzysiek 525tds, czy to naprawdę odczuwasz, że nap...dala ?
Zaczynam mieć wrażenie, że po prostu jesteś przewrażliwiony. Jak jest wiatr i masz żagiel na kierownicy zamontowany, to ma prawo Ciebie nosić, tym bardziej, że taki żagiel montujesz sam i możesz go np. krzywo ustawić.
Samochód nosi, jak wieje ..
Zaczynam mieć wrażenie, że po prostu jesteś przewrażliwiony. Jak jest wiatr i masz żagiel na kierownicy zamontowany, to ma prawo Ciebie nosić, tym bardziej, że taki żagiel montujesz sam i możesz go np. krzywo ustawić.
Samochód nosi, jak wieje ..

hubertm
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Po wymianie łożysk i tulei wahacza naszła mnie jedna myśl.
Wahacz tylny, a dokładnie jego luzy mają duży wpływ na odczucia, na przednim kole podczas jazdy. To wiadomo z teorii, ale trza to jeszcze przeżyć na własnej skórze aby się przekonać, co jest co
.
Miałem i mam jeszcze niewyważoną przednią oponę, na dniach pojadę na wyważarkę dynamiczną....
...Ale przed zrobieniem wahacza przy ok. 150km/h zaczynało mi napierdzielać kierokiem jakby łapał shimmę. Trwało to do ok 160km/h. Dało się z tym jeździć. Teraz po wymianach zrobionych na tyle pozostały minimalne drgania na przodzie, przy ok 140-150km/h i koniec.
Także....
Wahacz tylny, a dokładnie jego luzy mają duży wpływ na odczucia, na przednim kole podczas jazdy. To wiadomo z teorii, ale trza to jeszcze przeżyć na własnej skórze aby się przekonać, co jest co

Miałem i mam jeszcze niewyważoną przednią oponę, na dniach pojadę na wyważarkę dynamiczną....
...Ale przed zrobieniem wahacza przy ok. 150km/h zaczynało mi napierdzielać kierokiem jakby łapał shimmę. Trwało to do ok 160km/h. Dało się z tym jeździć. Teraz po wymianach zrobionych na tyle pozostały minimalne drgania na przodzie, przy ok 140-150km/h i koniec.
Także....
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Zdzisław pisze: ...Ale przed zrobieniem wahacza przy ok. 150km/h zaczynało mi napierdzielać kierokiem jakby łapał shimmę. Trwało to do ok 160km/h. Dało się z tym jeździć. Teraz po wymianach zrobionych na tyle pozostały minimalne drgania na przodzie, przy ok 140-150km/h i koniec.
No to teraz już całkiem dupa

Zdzisław - to co napisałeś - jak bym tak miał to już bym chyba zezłomował moje moto.
Z tego mi wychodzi że te typy tak mają

Moja jedzie jak po stole, prosto, nic się nie dzieje, poza tymi lekkimi drganiami które występują w okolicy 60 kmh. Przed zmiana ciśnienia było gorzej, teraz jest w sumie całkiem ok.
Nie ma objawów o których piszesz - i dobrze ... bo ... na złom bym oddał

Wygląda to podobnie jak na filmie, aż tak nie telepie, mam takie same opony Shinko 005 Raven:
http://www.youtube.com/watch?v=7OXj5-ZGI-g
Moim zdaniem to opony

Pozdrawiam - Krzysiek
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
U mnie było podobnie jak na filmiku, lecz w mniejszym stopniu. Jeżeli taka shimma by była przy 150, to z pewnością bym nawet na prostej wpadł do rowu przy ulicy
.
Ale skoro przy 60 tak się dzieje, to jeżeli zawieszenie ok, poziom oleju w przodzie ok, twardość zawiasu ok. I opony niewyząbkowane są, a wraz z nimi ciśnienie ok, to pozostaje przywyknąć i obserwować. Albo dać jeszcze raz na wyważarkę ale dynamiczną, nie statyczną.

Ale skoro przy 60 tak się dzieje, to jeżeli zawieszenie ok, poziom oleju w przodzie ok, twardość zawiasu ok. I opony niewyząbkowane są, a wraz z nimi ciśnienie ok, to pozostaje przywyknąć i obserwować. Albo dać jeszcze raz na wyważarkę ale dynamiczną, nie statyczną.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Tak robi przednia opona zużyta na skutek zaniedbania serwisu zawieszenia. Olej w lagach (nierówny stan ,zużyty że starości, woda w oleju) skutecznie wyząbkowuje przednią oponę ,problem ten ma miejsce raczej przy prędkości 40 - 60 km/ h niż powyżej 100 .
częsty serwis zawieszenia pomaga zwłaszcza przy progresywnych sprężynach.
częsty serwis zawieszenia pomaga zwłaszcza przy progresywnych sprężynach.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Dzisiaj dzwoni znajomy i się pyta ile wchodzi oleju na przód na rurę do VN1500.
Mówię, a ile wlałeś(wymieniał 2 tyg. temu)?
- no po pół litra na lagę
.
- A czemu aż tyle skoro wchodzi po 396cm
.
-Bo tyle zlałem z każdej.....
I się dziwił, że moto ma sztywne na przodzie i słychać jakieś dziwne dźwięki w czasie jazdy po dziurach.....
Mówię, a ile wlałeś(wymieniał 2 tyg. temu)?
- no po pół litra na lagę

- A czemu aż tyle skoro wchodzi po 396cm

-Bo tyle zlałem z każdej.....
I się dziwił, że moto ma sztywne na przodzie i słychać jakieś dziwne dźwięki w czasie jazdy po dziurach.....
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
krzysiek 525tds pisze:.....
napisz pw do Pawła R, daj mu się karnąć i zrób co powie. Albo przyjeć na zlot na jesień i stwierdzimy komisyjnie. Najprawdopodobniej pomoże wymiana opony i dobre jej wyważenie.
krzysiek 525tds pisze:Po zmianie ciśnienia w oponach na P 2,9
przód ma mieć max 2.5
Zdzisław, przypomnij się na zlocie to pogadamy o wyważaniu opon. Dobry fachman jest w stanie zrobić to lepiej niż maszyna dynamiczna. Przekonałem się też o tym na sobie

http://www.youtube.com/watch?v=T2AuivYzaBs
Ostatnio zmieniony środa, 12 czerwca 2013, 13:27 przez mariuszdg, łącznie zmieniany 2 razy.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Mariuszu, Sam bym se zrobił, ale nie chce mi sie babrać z tym, pamiętam, jak uczyli nas na szlifierni w szkole wyważać koła ścierne do dużych szlifierek. A tam było cza się przyłożyć bo obroty większe
.
U nas w okolicy wszyscy jeżdżą do jednego fachmana na statykę, ale już 2x mi odpadły ciężarki, które przykleił i się obraziłem na niego
. Pojadę do konkurencji.

U nas w okolicy wszyscy jeżdżą do jednego fachmana na statykę, ale już 2x mi odpadły ciężarki, które przykleił i się obraziłem na niego

Ja też mam problem, bo znowu zaczęła się shimma i chyba mam przekrzywiona kierownicę. Pewnie w coś przywaliłem albo ktoś przywalił na parkingu. Pojechałem na "warstat" ale kolo mi powiedział że się nie wyrguluje przekoszenia bo się nic nie reguluje. Ma być prosto, albo wymienić. Nie wiem czy mam mu wierzyć, choć to znany warszawski moto gabinet. Mam wraażenie że jak jeździłem na torze to chłopcy po dzwonach regulowali coś na lagach-półkach. Ale nie było tam xjr poza moją a ża nie lezałem to oczywiście nic nie robiłem. Sam nie wiem.




- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
krzysiek 525tds pisze:Moja jedzie jak po stole, prosto, nic się nie dzieje, poza tymi lekkimi drganiami które występują w okolicy 60 kmh. Przed zmiana ciśnienia było gorzej, teraz jest w sumie całkiem ok.
Na milion procent opona. Stała w jednym miejscu przez całą zimę. Jest do wymiany.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Miałem podobny problem, wymieniłem oponę - kupiłem dwu letniego nowego leżaka - problem się zmniejszył. Jeśli to tak Ci przeszkadza to ja bym zdjął szybę i kufer, jeżeli problem będzie dalej to w drugiej kolejności wymienił bym oponę. Dopiero wtedy rozbierałbym motocykl. U jednego kolesia z podobnym problemem rozwiązaniem okazało się tylko zdjęcie kufra.
Nie wiem jak jedzie moto z ciulatą oponą, ale wiem jak jeździ z krzywą ośką, to się podzielę. Efekt bujania góra dół, jakby czlowiek jechał po falistej szosie (muldach), zaczyna się przy ok 120 km/h. Miałem to od dawna, nie wiem czy nie od początku, nie wiem co było przyczyną - przy mniejszych predkościach było ok, wiec tak jeździłem. Przy okazji wymiany oleju w lagach, mechanik znalazł tę krzywą ośkę. Krzywizna minimalna, nie widać gołym okiem, jak przy kiju bilardowym. Wymienił i nagle moto jeździ jak po stole.
Kiedyś się zastanawiałem, dlaczego łapię shimmy w zlożeniu, szczególnie na lewą stronę, myślalem że to papcie wyząbkowane, może brak umiejętności. Teraz wiem, że to ta ośka cholerna - teraz nic się nie dzieje, jeździ się idealnie.
Kiedyś się zastanawiałem, dlaczego łapię shimmy w zlożeniu, szczególnie na lewą stronę, myślalem że to papcie wyząbkowane, może brak umiejętności. Teraz wiem, że to ta ośka cholerna - teraz nic się nie dzieje, jeździ się idealnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość