wymiana opon - problem
wymiana opon - problem
Cześć
Mam pytanie do majstrów wszechwiedzących.
Wymieniłem ostatnio przednia oponę.
Wszystko ładnie , pieknie tylko powyżej 160 km/h zaczyna nim bujać.
Kurde bardzo nieprzyjemne uczucie i troche strach wręcz
Doradźcie co to może być?
czy zmienić docisk sprężyn na sztywniejszy?
cisnienie o ponach 2,5 i 2,5 . jazda solo
na starej oponie tego nie było wiec zakładam , że to musi być związane z wymiana opony.
Nie ma , żadnych drgań kierownicy ani nic takiego
zaczyna pływać powyżej predkości 160 km .
Radźcie Panowie Proszę co robić
Adaś
Mam pytanie do majstrów wszechwiedzących.
Wymieniłem ostatnio przednia oponę.
Wszystko ładnie , pieknie tylko powyżej 160 km/h zaczyna nim bujać.
Kurde bardzo nieprzyjemne uczucie i troche strach wręcz
Doradźcie co to może być?
czy zmienić docisk sprężyn na sztywniejszy?
cisnienie o ponach 2,5 i 2,5 . jazda solo
na starej oponie tego nie było wiec zakładam , że to musi być związane z wymiana opony.
Nie ma , żadnych drgań kierownicy ani nic takiego
zaczyna pływać powyżej predkości 160 km .
Radźcie Panowie Proszę co robić
Adaś
- Unfamiliar
- Posty: 1478
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Ja trzymam z przodu 2,5 a z tyłu 2,9 , jak mi zaczyna moto dziwne rytuały odpieprzać znaczy się, że ciśnienie w oponach spadło. Napęd również może dawać dziwne objawy, szczególnie przy zmianie biegów czy obciążenia na kole. sprawdź jeszcze, czy ośka wahacza Ci się nie poluzowała, bądź, czy wahacz nie krzyczy o wymianę łożysk, sprawdzić łatwo- moto na centralkę i dajesz wahaczem prawo lewo, jeżeli cosik będzie się przemieszczać to jest źle.
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Dodoku, wcześniej jeżdżąc na starej zużytej byłeś przyzwyczajony do takiego a nie innego prowadzenia się moto, bo nastepowało to powoli. Teraz przyszła nowa oponka i wszystkie jakieś przypadłości się obnażyły. Ale może być to jeszcze wina opony. Co by nie gdybać musisz sprawdzić wiele wątków, powoli eliminować ewentualne przyczyny.
Z kobietą byłoby prościej, bo jak wielcy filozofowie mówią, u kobiety są trzy stany: 1. okres przedmiesiączkowy, 2. okres miesiączki i 3. okres pomiesiączkowy - i jak wszyscy wiemy wszystkie okresy są takie same
Z kobietą byłoby prościej, bo jak wielcy filozofowie mówią, u kobiety są trzy stany: 1. okres przedmiesiączkowy, 2. okres miesiączki i 3. okres pomiesiączkowy - i jak wszyscy wiemy wszystkie okresy są takie same

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Osobą do 90 lub 100 kg. Tak więc ja mam 2,9.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
hubertm pisze:dodok pisze:mam 2.5 i 2.5 chyba
książkowo powinno być przód 2,5, tył 2,9
Niekoniecznie. Jak miałem Dunlopy, to z racji, że były twarde miałem mniejsze ciśnienie coby zmusić laczek do większej pracy (wyższej temperatury) i oczywiście 2,9 zalecają dla dwóch osób lub szybkiej jazdy. Po każdej zmianie opon sprawdzam różne opcje i nawet jeśli są tej samej firmy, ale inny model, występują niewielkie różnice - dla niektórych pomijalne. Bujanie najczęściej spowodowane jest źle zestrojonym/wadliwym zawieszeniem (luzy też), które trzeba wyregulować nie tylko z przodu. U mnie, po zakupie magik wyregulował również tył i była duża różnica w prowadzeniu, szczególnie na wyboistych łukach. Trudniej to zrobić, jak zmienia się obciążenie.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A ja jak mam za niskie ciśnienie, to wali mi się świniolot w zakrętach. Jakoś na wyższym płynniej idzie. 2,5 i 2,9 bo wagę mam za dwóch japończyków i radzę o tym pamiętać.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Masz napięcie wstępne, zwiększenie prześwitu i, w niektórych modelach, regulację tłumienia.Zdzisław pisze:Szczególnie, że z tyłu nie ma za dużo co ustawiać
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Oj Farba , ty to zawsze musisz coś dowalić
Jak przyjadę na zlot to wyzywam cie na pojedynek piwny!
Dobiłem do 2.9 i jest lepiej. Traz będe zmniejszać aby było dobrze i zblizyć sie jak sie da do 2.5
No i Japonka dostała nowe manety oxforda;-) i jest cieplutko
http://imageshack.us/photo/my-images/841/ub67.jpg/
Jak przyjadę na zlot to wyzywam cie na pojedynek piwny!

Dobiłem do 2.9 i jest lepiej. Traz będe zmniejszać aby było dobrze i zblizyć sie jak sie da do 2.5
No i Japonka dostała nowe manety oxforda;-) i jest cieplutko

http://imageshack.us/photo/my-images/841/ub67.jpg/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości