gaznik
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Zawory i koniec tematu. Skoro gaźniki ok, podciśnienia i inne duperele to pozostaje najgorsze. Nie masz luzów na dwóch? garach. Zwalaj kapę i ognia ze szczelinomierzem
. Módl się, aby nie wypaliło Ci przy okazji któregoś gniazda
.
Elektrykę możesz pomierzyć na oporności i inne niezbadane rzeczy
, wtedy wyjaśni się wszystko.


Elektrykę możesz pomierzyć na oporności i inne niezbadane rzeczy

-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Właśnie też mnie to dziwi, ale chodziła elegancko.
Nawet teraz chodzi jak złoto dopóki się nie rozgrzeje na maxa wtedy cyrki się zaczynają.
Ale naprawdę musi się porzadnie zarzać, tak z 15 min jazdy ostrej.
Ale do tego czasu jet wszystko jak najbardziej ok z wczodzeniem na obroty mocą itd. Chodzi naprawdę dobrze dlatego też mnie ta dziwi , bo jak by było coś z zaworami to by narastały problemy stopniowo a nie tak nagle by się to stało.
Nawet teraz chodzi jak złoto dopóki się nie rozgrzeje na maxa wtedy cyrki się zaczynają.
Ale naprawdę musi się porzadnie zarzać, tak z 15 min jazdy ostrej.
Ale do tego czasu jet wszystko jak najbardziej ok z wczodzeniem na obroty mocą itd. Chodzi naprawdę dobrze dlatego też mnie ta dziwi , bo jak by było coś z zaworami to by narastały problemy stopniowo a nie tak nagle by się to stało.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Mario np. moja chodziła ładnie nie mając prawie luzów na 2 garach. Tzn. palić paliła ciężko na ciepłym i było czuć niespaloną wachę na wolnych obrotach, poza tym latała ostrzej jak teraz
. WojtaS nie czekaj tylko rozbieraj i mierz luzy, gdyż jak nie będziesz miał możliwości pomieszania płytek, to pozostaje zamawiać czy w serwisie czy od Forda, wtedy może w poniedziałek wyjedziesz a tak to nie wiadomo
.


-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Dziś kupiłem szczelinomierze, tak więc jak znajdę chwilkę czasu to pomierze te luzy.
Można przenieść te posty do działu awaria czy regulacja luzów bo przemyśleniu wszystkiego jestem prawie na 100% pewny ,że skasowały mi się luzy na tych cylindrach i dlatego takie są objawy. Dam znać jak sprawdzę dojdę co jest pięć.
Pozdrawiam
Można przenieść te posty do działu awaria czy regulacja luzów bo przemyśleniu wszystkiego jestem prawie na 100% pewny ,że skasowały mi się luzy na tych cylindrach i dlatego takie są objawy. Dam znać jak sprawdzę dojdę co jest pięć.
Pozdrawiam
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
WojtaS pisze:że skasowały mi się luzy na tych cylindrach i dlatego takie są objawy
Jak one czyli te luzy się skasowały? Nie twierdzę że nie, ale jako że się nie znam to się pytam jak one (te luzy) się skasowały w try miga? (cytat Dyzma) Nie twierdzę że to zły trop ale w jaki sposób luzy zaworowe zmieniają swoją wartość z dnia na dzień? Ciekawym rozwiązania klinicznej zagadki.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
jezeli masz syf w zbiorniku i wyjezdzisz prawie do 0 paliwo na rezerwie to ten syf wciagnie do gaznika ,no niemusisz na rezerwie ale na dnie ten syf osiada po zatankowaniu plywa po calym zbiorniku , i zaworek iglicowy plywaka niebedzie domykac do konca bo jakis brud siedzi tam , wystarczy wyjac gazniki i przedmuchac sprezonym powietrzem , i bedzie wszystko jak bylo dawniej
w paliwie jest duzo brudu zalezy od stacji.

Koniu pisze:Jakby się zaworek nie domykał to by zalewało świece a są suche no i paliwko pewnie byłoby i w obudowie filtra.
tak samo w odwrotna strone , jak niedostaje paliwa to zatkane ma dysze , a brud w paliwie który sprzedaja na stacjach jest , bo mialem juz taki przypadek wlasnie , tylko umnie zalewalo silnik.
thomy, napewno nikt tego niemontuje

-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin

Uploaded with ImageShack.us
No i co sądzita?
Te rozbierzności mogły powodować te objawy?
Swoją drogą będę musiał zdejmować wałki by te płytki powymieniać bo nie mam narzędzia a bez niego to tylko można kłopotów i zniszczeń srubokrętem porobić.
Trzeba napinacz polużniać wtedy? i jak to zrobić? Trochę dygam by nie przestawić rozrządu.
I niech admin przeniesie te posty do "rozrzadu" bo chyba tam powinny być no chyba że na koniec się okaże że to gaźniki jednak.
Pozdrawiam
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Nie sądzę, żeby to było przyczyną główną, ale bajzel trochę jest. Wyreguluj bliżej niższych wartości. Niektóre płytki zaworowe będziesz mógł pozamieniać miejscami jakieś ja mam, niektóre można zeszlifować na szlifierce magnetycznej pozostałe kupić.
W tym temacie znajdziesz wszystko co potrzebujesz, przeczytaj:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... =rozrz%B1d
W tym temacie znajdziesz wszystko co potrzebujesz, przeczytaj:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... =rozrz%B1d
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Mam pytanko szybkie
jako ,że nie mam przyrządu do trzymania szklanek a niewygodnie się je wciska śrubokrętem
( nie wiem czy to wogóle jest możliwe)to jak zdjąć czy odchylić wałki rozrzadu, czy po odkręceniu ich trzeba luzować napinacz( jeśli tak to jak to zrobić???) czy da się to tak zrobić by nie przestawić rozrzadu?
Bliżej jakiej tolerancji się trzymać przy doborze płytek dolnej górnej czy środkowej??
Dzięki i pozdrawiam.
jako ,że nie mam przyrządu do trzymania szklanek a niewygodnie się je wciska śrubokrętem
( nie wiem czy to wogóle jest możliwe)to jak zdjąć czy odchylić wałki rozrzadu, czy po odkręceniu ich trzeba luzować napinacz( jeśli tak to jak to zrobić???) czy da się to tak zrobić by nie przestawić rozrzadu?
Bliżej jakiej tolerancji się trzymać przy doborze płytek dolnej górnej czy środkowej??
Dzięki i pozdrawiam.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Trochę (a nawet bardzo) to nie fachowe, ale u mnie zdały egzamin dwa śrubokręty którymi wciskałem szklankę a kumpel w tym czasie zamieniał płytki. Obyło się bez demontażu wałków. W czyimś moto jednak nie użył bym tego sposobu , łatwo można coś uszkodzić. Na przyszłość trzeba będzie zakupić takie cuś : http://www.rpmracingca.com/proddetail.a ... ools%3AVAT i po kłopocie. Jeśli będziesz ustawiał luzy to zrób to trzymając się możliwie dolnej granicy, luzy z biegiem czasu się kasują więc będziesz miał pewien zapas.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
HEEEELP
ok matematycy pomocy. Jak wg. was poprzekładać te płytki i które do zmiany mi zostaną.
Chyba lepiej trzymać się środkowych wymiarów?
z góry dzięki i pozdrawiam
Uploaded with ImageShack.us
ok matematycy pomocy. Jak wg. was poprzekładać te płytki i które do zmiany mi zostaną.
Chyba lepiej trzymać się środkowych wymiarów?
z góry dzięki i pozdrawiam

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony czwartek, 12 września 2013, 20:52 przez WojtaS, łącznie zmieniany 2 razy.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
WojtaS nie obrażaj się kolega Zdzisław bardzo dobrze podpowiada. Klikasz portal, szukasz serwisówki do swojego modelu i gotowe, mnie od niechcenia nawet 5 min. nie zajęło, czyli klik
http://yamahaxjrclub.pl/kat2/Manual.pdf

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości