Dla nich okazywały się one za krótkie. Wtedy zostawiłem temat w przekonaniu, że młodszym braciom, poza sportowym filtrem powietrza (ostatnio gdzieś rzucił mi się oczy KN do wtryskowów) czy cięciem w tłumikach (bądźÂ wymianą), pozostają Dynojety, ale wracam do niego z nowymi informacjamiivo pisze:Te króćce występują w modelach wyposażonych w gaźniki BS 36 Mikuni,czyli od 4PU do RP 02(1995 do 2001r). ... Późniejsze modele miały gaźniki BSR 37.

Doszukałem się następujących rozwiązań zwiększających moc do ok. 130 kucy:
- 1. - firma Topham oferuje
zestaw do modyfikacji RP06. W jego składzie znajdziemy nową pokrywę filtra powietrza, skrócone sprężyny przepustnic, dysze główne oraz płytkę do przestawienia wyprzedzenia zapłonu. Dobrym uzupełnieniem jest zaopatrzenie się w króćce 36Y oraz zestaw umożliwiający jego zamontowanie. Nie orientowałem się jeszcze w kosztach. Poza tym w ofercie mają szereg gaźników Mikuni do XJR, których cena z pewnością zwala z nóg.
- 2. - na xjr-tuning.com znajdziemy znane na forum zestawy dla 1200 i 1300. Podstawowa wersja różni się od powyższego obecnością iglic zamiast sprężyn. Taki zestaw dla RP06 i RP10 (wspólny nr 38-1059) oraz RP02 (nr 38-1042) kosztuje 159 ojro, a dla sprzętów o mniejszej pojemności (nr 38-1041) 169 i nie mam pojęcia skąd ta różnica. Ponadto istnieje możliwość dokupienia króćców 36Y za 99€ dla modeli do 2001 lub zestawu z adapterem za 121,90€ przeznaczonego dla roczników 2002-2006. Poza zdzieraniem dodatkowych ośmiu dych za kawałki blaszek cena w porównaniu do krajowej dystrybucji wydaje się ok.
W związku z powyższym wybiłem sobie z głowy wymianę gaźników na starsze, jednak nie wiem który zestaw będzie lepszym rozwiązaniem: pierwszy ze sprężynkami i oddzielny zakup króćców (i w przypadku wybitnego ździerstwa zaoszczędzenie dorabiając własny adapter) czy też drugi komplet z iglicami. Nie wiem która z tych "małych" różnic będzie lepsza dla osiąganej mocy, reakcji na gaz itd. i mam nadzieję, że ktoś poratuje podpowiedzią

Ponadto dla posiadaczy RP10 zestaw 2. można poszerzyć o modyfikację zwanąÂ Powerstick, który teoretycznie znacznie poprawia średnie obroty. Zapewne jest taka w związku z wprowadzeniem dodatkowej elektroniki.
Firma MTC kasuje za ten manewr jedyne 179€. Nadal nie rozgryzłem za co liczą sobie 385,60€ (króćce?

Bibliografia:
http://www.xjr1300meinbaby.de/html/reparaturen.html
http://www.mikuni-topham.de/ENGLISHSITE ... _main.html
http://www.xjr-tuning.com/artikeluebers ... ducts.html
http://www.mtc-motorrad.de/typo/Leistungskits.17.0.html