potwierdzam.Q pisze:Było. Witałem, ale z tego co widzę to wcięło posty albo powitalnia sama się oczyszcza
Regulacja zaworów
-
- Posty: 29
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 18:16
- Model i rocznik moto.: aprilia moto 6.5 & bmw f800gt
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: z lasu, wpi
Q - na 10 stronie tematu Maruda wrzucił 29.03.2012 - link z wymiarami - jeszcze działa.
ja już po zabawie z zaworami - tylko 13 płytek zamienionych/szlifowanych, ale tak dokładnie (na ile to możliwe) to chyba z fabryki nie wyjechała.... tak wiem, chory jestem- tyle, ze szybciej i prościej ściągnąć walki, a i przy okazji jakiś gwint naprawić w głowicy, który ktoś wcześniej zerwał.
ale to piękne cykanie;)
ja już po zabawie z zaworami - tylko 13 płytek zamienionych/szlifowanych, ale tak dokładnie (na ile to możliwe) to chyba z fabryki nie wyjechała.... tak wiem, chory jestem- tyle, ze szybciej i prościej ściągnąć walki, a i przy okazji jakiś gwint naprawić w głowicy, który ktoś wcześniej zerwał.
ale to piękne cykanie;)
m1m2m3 pisze:Q - na 10 stronie tematu Maruda wrzucił 29.03.2012 - link z wymiarami - jeszcze działa.
Dzięki, widziałem wcześniej ale liczyłem na więcej i dokładniejsze informacje.
Wykonanie jakie przewiduję to laser+krawędziarka+frezarka
w załączniku do postu jest wersja v1. Rozszerzenie zip należy zmienić na pdf. Jest to PDF 3D
Liczę że ktoś kto ma oryginał podzieli się info.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tutaj gość sobie radzi z zablokowaniem zaworu, bez tego specjalistycznego narzędzia Yamahy i bez zdejmowania wałków - 05:35
http://www.youtube.com/watch?v=DmFaGwPXZO8
Tylko nie wiem na ile to bezpieczne. Będę się pewnie zabierał za regulację luzów, ale jednak wolałbym mieć tego shim toola.
http://www.youtube.com/watch?v=DmFaGwPXZO8
Tylko nie wiem na ile to bezpieczne. Będę się pewnie zabierał za regulację luzów, ale jednak wolałbym mieć tego shim toola.
No i pomierzyłem luzy. Dokładnie połowa wybiega poza optymalny zakres (przy przebiegu 22 000).
Co ciekawe, luzy się zwiększyły, a nie jak u większości zacieśniły.
Czy ktoś by mi pożyczył shim tool-a na tydzień, max dwa?
Jeżeli nie znajdę dobrotliwej duszy to pewnie się wykosztuję i zamówię ustrojstwo u jankesów.
Co ciekawe, luzy się zwiększyły, a nie jak u większości zacieśniły.
Czy ktoś by mi pożyczył shim tool-a na tydzień, max dwa?
Jeżeli nie znajdę dobrotliwej duszy to pewnie się wykosztuję i zamówię ustrojstwo u jankesów.
Dokładnie tak, jak napisał kolega wyżej. Zdejmij wałki i mieszaj płytkami do woli. Ten przyrząd, owszem dobry, ale jak już pisałem kiedyś, gdy masz do wymiany jedną, góra dwie płytki, a i tak musisz podkładać coś w zamian (jakaś moneta pasowała, chyba coś wspominałem, nie pamiętam..) i zdejmować przyrząd każdorazowo, bo nie przekręcisz wałkami.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Witam,
Może ja podpowiem pewny sposób po moich ostatnich perypetiach zaworowych.
Otóż żeby nie ściągać całkowicie łańcuszka i wałków ( jak się nie ma shimtola (czy jakoś tam)) a mieć dostęp do wszystkich zaworów wystarczy maxymalnie poluzować wszystkie śrubu trzymające wałek ( po kolei raz jeden później dokręcić i drugi). Później za pomocą dużego śrubokręta podnieść wałek w okolicy płytki wyciąganej i to wszystko. Jest wtedy wystarczająco dużo iejsca by wyciągnąć płytkę czym chcemy, ja używałem małego śrubokręta do podważania i magnesu do wyciągania.
Ja poluzowałem jeszcze napinacz rożrządu o kilka obroów śruby. Ale nie wykręcałem go całego.
Wszystkimi płytkami można wtedy machać ile się chce i rozrząd jak się to zrobi delikatnie to się nie przestawi.
Druga sprawa to nie jestem do końca pewny ,że po przykręcaniu wałków z powrotem nie pozmieniały się jakieś wymiary bo i się trochę luzy nie zgadzały na tych zaworach co byy ok.
Ale w sumie to to samo co całkowite odkręcanie wałków więc powinno być ok.
Pozdrawiam
Może ja podpowiem pewny sposób po moich ostatnich perypetiach zaworowych.
Otóż żeby nie ściągać całkowicie łańcuszka i wałków ( jak się nie ma shimtola (czy jakoś tam)) a mieć dostęp do wszystkich zaworów wystarczy maxymalnie poluzować wszystkie śrubu trzymające wałek ( po kolei raz jeden później dokręcić i drugi). Później za pomocą dużego śrubokręta podnieść wałek w okolicy płytki wyciąganej i to wszystko. Jest wtedy wystarczająco dużo iejsca by wyciągnąć płytkę czym chcemy, ja używałem małego śrubokręta do podważania i magnesu do wyciągania.
Ja poluzowałem jeszcze napinacz rożrządu o kilka obroów śruby. Ale nie wykręcałem go całego.
Wszystkimi płytkami można wtedy machać ile się chce i rozrząd jak się to zrobi delikatnie to się nie przestawi.
Druga sprawa to nie jestem do końca pewny ,że po przykręcaniu wałków z powrotem nie pozmieniały się jakieś wymiary bo i się trochę luzy nie zgadzały na tych zaworach co byy ok.
Ale w sumie to to samo co całkowite odkręcanie wałków więc powinno być ok.
Pozdrawiam
Ach, Koledze zapewne chodziło o poluzowanie całego napinacza, więc wszystko się zgadza. Tylko wcześniej trzeba wykręcić śrubę wraz ze sprężyną regulatora...
Swoją drogą, ja tez tak na początku kombinowałem, ale krzywki napierały, więc i tak mi rozrząd przeskoczył. W końcu rozebrałem wszystko całkiem... 


W szklankę zaworową , w wycięcie , można wsunąć śrubokręt - mały, Podważamy , śrubokręt przekręcamy kilka razy (tzw. gmeramy) i sama płytka wyskakuje. Wciskamy je z powrotem- z palca w rękawiczce. Wszystko delikatnie bez żadnych strat . Jak płytka wyskakuje trzeba uważać żeby nie wpadła w otchłań łańcucha rozrządu. ( papierem zabezpieczyć)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Powiedz im, ze od tej, co Yamaha im silnik projektowała
.
Edit:
METELLI płytka regulacyjna 25mm 2,20 Ford Fiesta IV,Focus I, Puma FHA/D/E/F 1.4i 16V 95-
Producent: METELLI

Edit:
METELLI płytka regulacyjna 25mm 2,20 Ford Fiesta IV,Focus I, Puma FHA/D/E/F 1.4i 16V 95-
Producent: METELLI
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 grudnia 2013, 15:39 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
sdobrzan pisze:...Fiesty pasuja płytki, bo goście z Forda nie ogarniają. Info, że ZETEC 1.25 im nie wystarcza....
kupowałem niedawno wycieraczki, takie na szybę, dwie sztuki, normalnie aby wycierały wodę, 650mm i 400mm
skończyło się na tym, że prawie nie kupiłem bo gość wypytywał mnie o rocznik, model, vin, srin itp.
im tam w tych serwisach się w dupach poprzewracało - bez vinu nic nie kupisz
No i pogadałem sobie z ASO Forda na Toruńskiej i doszliśmy, że Fiesty 1.25 w rocznikach 1995-2002 są na płytkach, bo później już nie. Gość mi zaproponował płytki z krokiem co 0.05 mm za 25 zł
Obiecywaliście, że rozmiary będą co 0.02 mm!
Komu, gdzie i do jakiej Fiesty udało się takie płytki kupić?
Edit:
Te płytki też są rozmiarach co 0.05 mm
Obiecywaliście, że rozmiary będą co 0.02 mm!
Komu, gdzie i do jakiej Fiesty udało się takie płytki kupić?
Edit:
METELLI płytka regulacyjna 25mm 2,20 Ford Fiesta IV,Focus I, Puma FHA/D/E/F 1.4i 16V 95-
Producent: METELLI
Te płytki też są rozmiarach co 0.05 mm
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
A ktoś pisał, ze są co 0.02mm? Ja moje kupiłem po kilkanaście zł sztuka(0.05mm), pisałem o tym wcześniej, posty sprzed roku
.
Zapytaj tego sprzedawcę, być może będzie miał: http://allegro.pl/plytka-plytki-31mm-do ... 88010.html.
Jak chcesz płytki, co do setki w rozmiarze, to pozostaje tylko Yamaha i chore ceny. Jak podobierasz luzy przy okazji mieszając płytkami, aby było dobrze zaoszczędzisz kupę kasy.
Ewentualnieee pozostaje magnesówka i jazda
.
Jakie wymiary potrzebujesz dokładnie
, zapytam znajomego, może coś będzie miał.
30 sekund w google:
http://www.samli.pl/advanced_search_result.php?showcat=1&cat=0&cPath=a_36_3589_10043&category=Silnik%20oraz%20osprz%C4%99t&subcategory=Mechanizm%20rozrz%C4%85du%20(Sterowanie%20zaworem)&keywords=pokaz&i=7&j=14

Zapytaj tego sprzedawcę, być może będzie miał: http://allegro.pl/plytka-plytki-31mm-do ... 88010.html.
Jak chcesz płytki, co do setki w rozmiarze, to pozostaje tylko Yamaha i chore ceny. Jak podobierasz luzy przy okazji mieszając płytkami, aby było dobrze zaoszczędzisz kupę kasy.
Ewentualnieee pozostaje magnesówka i jazda

Jakie wymiary potrzebujesz dokładnie

30 sekund w google:
http://www.samli.pl/advanced_search_result.php?showcat=1&cat=0&cPath=a_36_3589_10043&category=Silnik%20oraz%20osprz%C4%99t&subcategory=Mechanizm%20rozrz%C4%85du%20(Sterowanie%20zaworem)&keywords=pokaz&i=7&j=14
Bigos pisze:Można zakupić płytki od Forda Fiesty ZETEC 1.25 bo mają tolerancję co 0.02mm, ale ja bym zostawił to do następnej regulacji. Za 6000km sprawdzić zawory i wtedy, jeżeli luz się zmniejszy na 0.15 zmienić płytkę o 0.05mm mniejszą i będzie spokój na dłuuuugi czas.
Dzięki. Nie mogłem sie doczekać, więc kupiłem w larssonie razem z kilkoma innymi rzeczami płytki z rozmiarami co 0.05 mm właśnie. Szukałem długo w necie i lepszych nie znalazłem. Potrzebowałem 2.87 i 2.86 ale musiałem wziąć 2.85
Nie będzie idealnie, jeden mi wyjdzie pod górną granicę, ale lepiej w tę stronę.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość