Regulacja zaworów
Regulacja zaworów
Było o synchronizacji gażników...czas na zawory.
Kiedy trza dać do regulacji, jakie są objawy że to już czas najwyższy...i takie tam Wasze sugestie. Mój bzyk ma już nawinięte 50kkm i wg instrukcji by mu się należało. Poprzedni właściciel twierdzi że regulował, silnik pracuje bez zarzutu (tak, wiem - jak działa to najlepiej nie ruszać) ale dla czystego sumienia i w ramach zimowego głaskania i przytulania bestyjki taki mi się zrodził wątek
Kiedy trza dać do regulacji, jakie są objawy że to już czas najwyższy...i takie tam Wasze sugestie. Mój bzyk ma już nawinięte 50kkm i wg instrukcji by mu się należało. Poprzedni właściciel twierdzi że regulował, silnik pracuje bez zarzutu (tak, wiem - jak działa to najlepiej nie ruszać) ale dla czystego sumienia i w ramach zimowego głaskania i przytulania bestyjki taki mi się zrodził wątek
- Koniu
- Posty: 1529
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Trzeba mieć kilka kluczy, szczelinomierz nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, deko sylikonu dobrego, i cierpliwość, a później wymieniać płytki między zaworami ssącymi a wydechowymi lub wymienić płytki w serwisie na grubość która nam jest potzrebna lub niestety kupić ot i wsio
A Kunia znasz ?
Mój tel. 692 486 517
Mój tel. 692 486 517
Zbyt mały luż może objawiac sie słabnięciem rozgrzanego silnika, ale co grożniejsze może nie być objawów, a po zdjęciu pokrywy okaże sie ze zawory są nadpalone w wyniku podparcia i przegrzania.
Zbyt duży luz to stukanie zaworami, ale XJR z definicji postukują
Najlepsze rozwiązanie to rezygnacja z oceny na słuch i dokonanie kontroli i regulacji.
Co 24 tys km lub co 2 lata, ale fachowcy mówią iż nie zaszkodzi i co 15 tys km.
[ Dodano: 2009-02-04, 09:12 ]
Jeszcze co do oceny zaworów na słuch, to ja mam korek wlewu
oleju z termometrem i inaczej słychac zawory przy temp. oleju 80-90stopni
( optymalna temperatura pracy ) a inaczej przy rozgrzaniu oleju do 110-115 stopni.
Parę lat temu, w lato przy 30 stopniach, tiry i autobusy zablokowały mnie w stojącym korku na 20 minut i olej skoczył mi do 120 stopni. Zawory było elegancko słychać.
Oczywiście nie wpadłem na pomysł zeby po prostu wyłączyć silnik.
Po ruszeniu silnik wyrażnie miał mniej mocy.
Zbyt duży luz to stukanie zaworami, ale XJR z definicji postukują
Najlepsze rozwiązanie to rezygnacja z oceny na słuch i dokonanie kontroli i regulacji.
Co 24 tys km lub co 2 lata, ale fachowcy mówią iż nie zaszkodzi i co 15 tys km.
[ Dodano: 2009-02-04, 09:12 ]
Jeszcze co do oceny zaworów na słuch, to ja mam korek wlewu
oleju z termometrem i inaczej słychac zawory przy temp. oleju 80-90stopni
( optymalna temperatura pracy ) a inaczej przy rozgrzaniu oleju do 110-115 stopni.
Parę lat temu, w lato przy 30 stopniach, tiry i autobusy zablokowały mnie w stojącym korku na 20 minut i olej skoczył mi do 120 stopni. Zawory było elegancko słychać.
Oczywiście nie wpadłem na pomysł zeby po prostu wyłączyć silnik.
Po ruszeniu silnik wyrażnie miał mniej mocy.
- PawelR
- Posty: 721
- Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
gregor pisze:Parę lat temu, w lato przy 30 stopniach, tiry i autobusy zablokowały mnie w stojącym korku na 20 minut i olej skoczył mi do 120 stopni. Zawory było elegancko słychać.
Oczywiście nie wpadłem na pomysł zeby po prostu wyłączyć silnik.
Po ruszeniu silnik wyrażnie miał mniej mocy.
tak to sie objawia, tez tak mialem
Bo trzeba mieć w życiu pasje!
-
- Posty: 200
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
- Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
- Województwo: E-łódzkie
Odebrałem wczoraj moją bestyjkę z warsztatu,zaworki były ok,gaźniki zrobione,a ceny uszczelek wielce mi się spodobały
pod klawiaturę Yamaha życzy sobie 100 no i to raczej normalne ale te małe gumowe popierdółki pod śruby mocujące 27 zeta razy 8 szt ...
No ale czego sie dla NIEJ nie robi
pod klawiaturę Yamaha życzy sobie 100 no i to raczej normalne ale te małe gumowe popierdółki pod śruby mocujące 27 zeta razy 8 szt ...
No ale czego sie dla NIEJ nie robi
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu
-
- Posty: 200
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
- Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
- Województwo: E-łódzkie
Zalewski Slawom pisze:Padl automat stopu przy kierownicy moze ktos ma namiary
Spróbuj samemu rozebrać i zerknąć,co prawda nie wiem jak to wyglada w XJR ale kiedyśtam jak miałem xj 600 też mi padł ,było tam parę blaszek,cos tam pokleciłem i działał ,wielkiej filozofii nie było. W Yamasze zawołali za to chyba 8 dych,a było to już parę lat temu.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Witam
No masakra u mnie przy zimnym silniku też pracuje on cichutko i jedwabiście ( sam Wydech) po rpostu miodzio, ale po rozgrzaniu od około 55 stopni wzwyż( korek z termometrem) zaczyna ćwierkać tymi zaworami. Strasznie mnie to denerwuje.kojaży mi się to z sieczkarnią. Czy na pewno każda ma ćwierkać zawarami po nagrzaniu ?? czy można je tak wyregulować by była cisza??
Pozdrawiam
No masakra u mnie przy zimnym silniku też pracuje on cichutko i jedwabiście ( sam Wydech) po rpostu miodzio, ale po rozgrzaniu od około 55 stopni wzwyż( korek z termometrem) zaczyna ćwierkać tymi zaworami. Strasznie mnie to denerwuje.kojaży mi się to z sieczkarnią. Czy na pewno każda ma ćwierkać zawarami po nagrzaniu ?? czy można je tak wyregulować by była cisza??
Pozdrawiam
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Pytanie
Jeśli luz zaworowy zmierzony na jednym z zaworów wydechowych ma 0,22 czyli mam za dużo o 0,02 a płytka zamontowana była 250 jak teraz dobrać płytkę żeby ten luz zniwelować ?? Czy według tabeli w serwisówce mam założyć płytkę 255 ?? Wiem że może jest to proste ale jak się do tego zabrać żeby dobre płytki montować. ( przykład ) i do jakiej wartości z luzem powinno się schodzić ??
A po drugie w jaki sposób docisnęliście zawory, żeby płytkę wyjąc są jakieś patenty ??
[ Dodano: 2010-07-19, 19:54 ]
Jeszcze takie pytanko próbuje to sam rozkminic jeśli mamy luz zaworowy wydech 0,22 a przedział był 0,16 x 0,20 (płytka 250 = 2,5) to montując płytkę 255 = 2,55 zmniejszamy luz z 0,22 - 0,05 = 0,17 czyli mieści się nam w granicy ustalonej przez producenta 0,16 x 0,20. Nie wiem czy dobrze rozumuje. Wartości na płytkach wzrastają co 0,05 mm.
Czyli mając mierzony luz 0,31 x 0,35 (zamontowana płytka 250) musimy zastosować płytkę 265 = 2,65 żeby wrócić do wartości 0,16 x 0,20 czyli - 0,15 mm wracając do górnej granicy przedziału czyli 0,20. 0,35 - 0,15 (265 = 2,65) = 0,20
Jeśli dobrze rozumuje to po jakiego h... jeździłem do mechanika
Jeśli luz zaworowy zmierzony na jednym z zaworów wydechowych ma 0,22 czyli mam za dużo o 0,02 a płytka zamontowana była 250 jak teraz dobrać płytkę żeby ten luz zniwelować ?? Czy według tabeli w serwisówce mam założyć płytkę 255 ?? Wiem że może jest to proste ale jak się do tego zabrać żeby dobre płytki montować. ( przykład ) i do jakiej wartości z luzem powinno się schodzić ??
A po drugie w jaki sposób docisnęliście zawory, żeby płytkę wyjąc są jakieś patenty ??
[ Dodano: 2010-07-19, 19:54 ]
Jeszcze takie pytanko próbuje to sam rozkminic jeśli mamy luz zaworowy wydech 0,22 a przedział był 0,16 x 0,20 (płytka 250 = 2,5) to montując płytkę 255 = 2,55 zmniejszamy luz z 0,22 - 0,05 = 0,17 czyli mieści się nam w granicy ustalonej przez producenta 0,16 x 0,20. Nie wiem czy dobrze rozumuje. Wartości na płytkach wzrastają co 0,05 mm.
Czyli mając mierzony luz 0,31 x 0,35 (zamontowana płytka 250) musimy zastosować płytkę 265 = 2,65 żeby wrócić do wartości 0,16 x 0,20 czyli - 0,15 mm wracając do górnej granicy przedziału czyli 0,20. 0,35 - 0,15 (265 = 2,65) = 0,20
Jeśli dobrze rozumuje to po jakiego h... jeździłem do mechanika
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości