Sprzęgło
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
motoromaniak pisze:Wszystko się zgadzało,nie miały rantu a brązowy nawet fiolotewy kolor więć lekko przeleciałem papierkiem.No nie wiem czy to druciarstwo czy po porostu poprawienie fabryki... nie no trroche zrobiłem spokojnych km po wymianie...
Skoro masz oddławione wydechy no wo pewnie wiesz jaka jest różica.. bynajmniej u mnie była wielka... tylko czy powinna palić 7,5l/100km?!
A wracająć do pytania ma ktoś taką przekłądke na sprzedaż?
Ło matko jedyna i Ty piszesz o doświadczeniu

![:]](./images/smilies/splash.gif)
Dla ułatwienia sprawy napiszę ostatni raz co musisz zrobić.
Przekładki masz poprzepalane cieplnie- kolor fioletowy= kosz a nie papier ścierny.
Teraz musisz kupić komplecik nowych = ok. 330zł+ sprężyna tależowa ok. 70z jak pamiętam. W tak starym moto pomiar jej wysokości może być dobry ale zużycie niewidoczne= miękka wyrobiona przez lata blacha.
Amen. Tematu nie ma co drążyć dalej dopóty nie zrobisz tego jak należy.
P.S. farba pytał Cię o namaczanie wstępne, którego zapewne nie zrobiłeś, więc nie zdziw się jak nowe tarczki również będą już do wymiany.
wiem ze nie , dlatego mialem na mysli kompletny pakiet nowego sprzegla + docisk barnett , nie mialem na mysli zeby zostawil to spalone sprzeglo i tylko kupil nowy tunigowy docisk
jak juz tak sie slizgalo ze niebieskie przekladki sa to nigdy nieuratuje tego , poprostu moment obrotowy tych 1200 ccm rozprawi sie w tri migi i slizg bedzie nadal
lepiej juz kupic cos uzywanego w dobrym stanie chociaz to tez druciarstwo .


- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Co do niebieskiego zabarwienia przekładek : zmiana koloru świadczy o tym że poślizg tarcza - przekładka był długotrwały i temperatura uszkodziła tarczę a nie przekładkę i niekoniecznie trzeba ją wymieniać , trzeba jednak wymienić tarczę która pod wpływem wysokiej temperatury traci właściwości cierne
Natomiast istotną sprawą jest grubość przekładki (za cienka nie potrafi odprowadzić ciepła i powoduje wystąpienie luzu w pakiecie , 0.1 mm na stronę x 7 szt ) i grubość tarczy(3.1 mm nowa -2.8 mm zużyta,czyli 0.3mm x 7 szt) różnica pomiędzy sprawnym pakietem a zużytym w tym przypadku to ponad 3 mm to tyle co aktywny skok sprężyny docisku ,więc "druciarska naprawa" pozwoli ostrożnie dojechać do serwisu na wymianę sprzęgła.
Zespoły cierne konstruowane są w ten sposób że jedna powierzchnia jest twarda druga miękka (jak w hamulcach) miękka ma wytwarzać tarcie - twarda odprowadzać ciepło
W zespole tarcza- przekładka: tarcza jest miękka i ma się zużywać i dopasować do powierzchni przekładki (dlatego nie powinno się pałować zaraz po wymianie samych tarcz)potrzeba kilka dni na dotarcie .
Olej w przypadku sprzęgieł wielotarczowych mokrych służy do chłodzenia .
Natomiast istotną sprawą jest grubość przekładki (za cienka nie potrafi odprowadzić ciepła i powoduje wystąpienie luzu w pakiecie , 0.1 mm na stronę x 7 szt ) i grubość tarczy(3.1 mm nowa -2.8 mm zużyta,czyli 0.3mm x 7 szt) różnica pomiędzy sprawnym pakietem a zużytym w tym przypadku to ponad 3 mm to tyle co aktywny skok sprężyny docisku ,więc "druciarska naprawa" pozwoli ostrożnie dojechać do serwisu na wymianę sprzęgła.
Zespoły cierne konstruowane są w ten sposób że jedna powierzchnia jest twarda druga miękka (jak w hamulcach) miękka ma wytwarzać tarcie - twarda odprowadzać ciepło
W zespole tarcza- przekładka: tarcza jest miękka i ma się zużywać i dopasować do powierzchni przekładki (dlatego nie powinno się pałować zaraz po wymianie samych tarcz)potrzeba kilka dni na dotarcie .
Olej w przypadku sprzęgieł wielotarczowych mokrych służy do chłodzenia .
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Sprawdziłem,różnica jest tylko w sprężynach-XJR 1200 36Y-16334-00-00,1300 RP02 1TX-16334-00-00,1300 RP 06,RP 10 i RP 19 5JW-16334-00-00.Czyli wychodzi na to,że sprzęgło jest udaną konstrukcją-modyfikacji uległa tylko sprężyna.
Ostatnio zmieniony czwartek, 7 lutego 2013, 12:01 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby 

tak zgadza sie od RP 06 byly wzmocnione sprezyny dociskowe , ale 100 % to fabryka tez niepolepszyla , tak samo jak w RP 06 w lagach montowali sprezyny twardsze , co tez nadaje sie do wymiany i wstawienia akceroryjnych progresywnych , jak umnie kiedys sprzeglo sie zjedzie to kompletny pakiet Lucas sprzegla kupie i ten barnett docisk.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Tanie toto nie jest ale jest kompletne do montażu oprócz tarcz. Będę musiał prawdopodobnie i tak to wymienić...
....Dynojety 409zł+króćce 36Y
.
Chodzi Ci o ten ptm
- http://ptm.pl
Czy Polskie towarzystwo Matematyczne
.
....Dynojety 409zł+króćce 36Y

Chodzi Ci o ten ptm

Czy Polskie towarzystwo Matematyczne


Ostatnio zmieniony wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:25 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- korbek
- Posty: 562
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
A skąd wytrzasnąć króćce 36Y? Są tylko w tym kicie: http://www.xjr-tuning.com/artikel/1651/ ... a-XJR.html ?
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości