wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 3 kwietnia 2012, 21:52

W moim rusku rocznik'57 odkręcał się bez problemu a przelotu to nie znam ale duuużo ponad 100 tys km :evil:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 4 kwietnia 2012, 09:05

Ja to nie mogłem odkręcić obudowy filtra oleju w XJ 650 (aluminiowa puszka między dwoma środkowymi wydechami wymienny jest wkład) długa śruba M8 na klucz 12 obrobiona lekko a dokręcona mocno. Długo nie myśląc przyspawałem nakrętkę M 16 i poszła bez problemu, nawet nie widać że było kombinowane.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 4 kwietnia 2012, 09:35

Silikon też jest dobry ale silikon silikonowi nie równy. Można wydać na zajebisty silikon czerwony odporny na temp i oleje do 350 stopni celsjusza 10 zł albo na podobnych wartości szary Wurtha 40 zł za taką samą tubkę i jakość tego będzie drastycznie lepsza.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 4 kwietnia 2012, 11:48

artur pisze:
hubertm pisze:na h.. w ogóle wykręcac korek spustowy, jak nie można.

jak to - nie można ? To nie jest stara zardzewiała nakrętka do kół 40-letniego Jelcza. Się kreci to sie odkręci.

a widzisz nie mozna było, więc nie ruszałem
hubertm

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 4 kwietnia 2012, 16:11

jak nie idzie weź większy młotek :D
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

stufa

Postautor: stufa » sobota, 7 kwietnia 2012, 11:15

Panowie czy macie może wzór uszczelki pod miskę olejową?
Nie idzie jej gotowej dostać, więc będę sam robił - można gdzieś taki wzór zobaczyć?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 7 kwietnia 2012, 12:02

Weź miskę posmaruj towotem krawędzie i odciśnij na preszpanie,kręgielicie czy czymś z czego będziesz ją wycinał

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 8 kwietnia 2012, 20:02


Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 9 maja 2012, 09:17

Panowie moi drodzy Motul wprowadził do sprzedaży nowe oleje na Polskę.Pokazał się pełny syntetyk o idealnej lepkości do olejaków 7100 10W60.Cena jego będzie niższa od 300V,a i silnik będzie pewnie lepiej chroniony w wyższych temperaturach zważywszy na lepkość.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 9 maja 2012, 10:52

jeździłem na Agipie 10w60 w balthowej. Było w porzadku. Zero dolewek w sezonie.
zobaczymy co z Motulem. Kiedy będzie w oficjalnej sprzedaży ?
hubertm

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 9 maja 2012, 13:21

Już się powinien pokazać niebawem w sklepach.Na zachodzie Europy jest już dostępny od dłuższego czasu-poczekamy.Trzeba będzie przetestować,żeby mieć jakiekolwiek zdanie. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 184
Rejestracja: poniedziałek, 12 maja 2008, 08:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: śWiry
Kontaktowanie:

Postautor: Dawid » poniedziałek, 21 maja 2012, 11:16

jeździ któren na Motulu 5100 15w50 ?

jakie uwagi/spostrzeżenia ?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 21 maja 2012, 11:42

Olej jak olej.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 21 maja 2012, 13:33

Dawid pisze:jeździ któren na Motulu 5100 15w50 ?
Ja kiedyś jeździć i być dobry olej do olejaka-gęsty :mrgreen: Ale wolę pełny syntetyk,bo więcej znosi a i cena podobna. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 184
Rejestracja: poniedziałek, 12 maja 2008, 08:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: śWiry
Kontaktowanie:

Postautor: Dawid » poniedziałek, 21 maja 2012, 18:57

takie coś znalazłem - może się komu przyda
http://www.youtube.com/watch?v=7E4mqHe76oI

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 21 maja 2012, 21:42

Przed demontażem obudowy filtra oleju, dobrze jest odkręcić śrubkę spustową i zlać olej z komory, inaczej spora jego ilość upaćka kolektor i ramę :-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 21 maja 2012, 21:43

heheh, pewnie też mu się zapiekła i se zepsuł śrubokrętem ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 21 maja 2012, 21:44

heheh, pewnie też mu się zapiekła i se zepsuł śrubokrętem ;-)


Za często wykręcał ! :mrgreen:
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 22 maja 2012, 09:55

Holender71 pisze:Przed demontażem obudowy filtra oleju, dobrze jest odkręcić śrubkę spustową i zlać olej z komory, inaczej spora jego ilość upaćka kolektor i ramę :-)

eeee tam, odkrecasz obudowę, wszystko pięknie spływa, przecierasz szmatką a z kolektora się pięknie wypali z pewną ilością dymu, przetestowane w ten weekend ;-) (dzięki długi)
hubertm

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 22 maja 2012, 11:20

po odkręceniu tej śruby, co zresztą ma klucz nasadkę 8 (oprócz krzyżaka) nic nie spływa-ja wysysałem ostatnio strzykawką z tego otworu :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 11 lipca 2012, 10:32

Na dniach będę zmieniać olej na Silkolenie 10w40 z dodatkami MA2, podobno silnik chodzi lepiej....

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 11 lipca 2012, 10:44

GhostDog pisze:po odkręceniu tej śruby, co zresztą ma klucz nasadkę 8 (oprócz krzyżaka) nic nie spływa-ja wysysałem ostatnio strzykawką z tego otworu :)

spływa, spływa
trzeba dobrze nagrzać przed wymianą i będzie git. Przy niedogrzanym leci czarna, gęsta maź. Na zimno może być problem.

Ta śruba służy również do tego, by wymieniać olej bez zmiany filtra. W instrukcji piszą, że filtr wymieniamy co drugą wymianę oleju (u mnie co 20tyś).

nie oceniam czy tak się robi czy nie, że filtr jest taniutki itp wiem.

tak jest napisane w instrukcji i tyla. Nie ma sensu rozpoczynać następnej dywagacji na temat "czy wymieniacie filtr za każdym razem z olejem czy nie?"

ja teraz zrobiłem ponad 14tyś na oleju, nie miałem kiedy wymienić. Przyleciałem z norkowni, szybka wymiana i dzida na tor.
Ona to lulululubi :evil:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 11 lipca 2012, 14:09

nie kapało bo oleju nie miałem :mrgreen:
po za tym po wymianie na platinum syntetyk moto zapierdala aż miło :)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 11 lipca 2012, 14:27

Uwielbiam gadki o olejach.
GhostDog pisze:po za tym po wymianie na platinum syntetyk moto zapierdala aż miło

a wcześniej nie zapierdalało ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 12 lipca 2012, 05:50

artur pisze:a wcześniej nie zapierdalało ?

zapierdalało ale było normalnie, teraz jest miło :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 14 lipca 2012, 19:50

No i prawie wymieniłem olej w silniku ns Sikulenia.. w trakcie dokręcania spustu oliwy uje..łem gwint w misce #@#$$%%$mać :!: .

Otwór po gwincie nie nadaje się na żadne pakuły/włosie końskie i teflon no i helicolia.

Szamani mówią, że można spróbować na owłosienie łonowe dziewicy ale gdzie tu owłosioną na dole dziewicę znaleźć :P .

A tak na serio będę gwintować na śrubę M12 i mam pytanko- czy widział ktoś uszczelkę miski :?: w Larssonie nie mają..... A i przy okazji widział może ktoś jakąś miskę używkę, moja ślepota nie znalazła nic....

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 14 lipca 2012, 20:37

Zdzisław pisze:A tak na serio będę gwintować na śrubę M12 i mam pytanko- czy widział ktoś uszczelkę miski :?: w Larssonie nie mają..... A i przy okazji widział może ktoś jakąś miskę używkę, moja ślepota nie znalazła nic....

jeśli chodzi Ci o uszczelkę miedzianą pod spust to olej ją. Jak wyczyścisz i dobrze zakręcisz śrubę to nie będzie ciekło. Sądząc po parze w łapach (zerwanie poprzedniej) przykręcisz dobrze ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

stufa

Postautor: stufa » sobota, 14 lipca 2012, 20:43

Zdzisław pisze:No i prawie wymieniłem olej w silniku ns Sikulenia.. w trakcie dokręcania spustu oliwy uje..łem gwint w misce #@#$$%%$mać :!: .
.


Witaj w klubie :D
Ja i uszczelke i miske na Allegro trafiłem.
http://allegro.pl/ir-uszczelka-miski-ol ... 03159.html

Moja po przeszczepie miski śmiga aż milo ;]

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 14 lipca 2012, 21:55

mariuszdg nie chodziło mi o miedziuchę na śrubę, tych mam pod dostatkiem ;-) . Chodziło mi o styk kartery-miska olejowa :) .

stufa już działam z Fjotowymi częściami i przy okazji klucz do dymania zanabęde ;) .

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 15 lipca 2012, 14:05

Trochę mało szczegółowo pokazane ale jest :)
http://www.youtube.com/watch?v=7E4mqHe7 ... re=related

Są i inne, jak wymienić olej w lagach poklikać trzeba.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości