Akumulator różnice pomiędzy XJR 1200 a 1300
- Zdzislaw
- Posty: 3564
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Akumulator różnice pomiędzy XJR 1200 a 1300
Panowie sprawa wygląda następująco. Aku wyzionął u mnie dzisiaj ducha i mam zarąbistą zagwozdkę....
Szukając Aku do wersji 1300 znajduje max 3 pozycje na larsonie. Ceny 200 400 i 800 coś tam złotych.
Lecz wbiwszy w szukajkę XJRke 1200 znajduje już od groma akumulatorów. Przeważnie sią ciut niższe ale wybór o wiele większy i co ważne mają nawet 2x większy PRĄD ROZRUCHOWY np. Varta za cenę ok 300zł.
Jakie są różnice w instalacji do 1200 a 1300? Silniki i alternatory są zapewne te same więc skąd takie różnice w bateryjkach
Szukając Aku do wersji 1300 znajduje max 3 pozycje na larsonie. Ceny 200 400 i 800 coś tam złotych.
Lecz wbiwszy w szukajkę XJRke 1200 znajduje już od groma akumulatorów. Przeważnie sią ciut niższe ale wybór o wiele większy i co ważne mają nawet 2x większy PRĄD ROZRUCHOWY np. Varta za cenę ok 300zł.
Jakie są różnice w instalacji do 1200 a 1300? Silniki i alternatory są zapewne te same więc skąd takie różnice w bateryjkach
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Ja mam założony niższy i jest ok. Jak kupowałem to sprawdzałem tylko parametry prądowo napięciowe, mianowicie:
- pojemność
- napięcie
- prąd rozruchowy
, a nie patrzyłem do jakiego moto jest dedykowany. Tak jak pisałem jest troszkę mniejszy, ale położyłem go (z tego co pamiętam) na kawałku dętki od roweru, albo jakiejś gumie.
Jak na wyjściu jest to co ma być, to nie ma co obczajać do jakiego moto się nadaje, a do jakiego nie. No i byle nie był wymiarami za wielki.
Takie moje zdanko
Gdzieś już pisałem jaki mam ten akumulator, ale poszukam pudełka w garażu i napiszę raz jeszcze bo nie pamiętam.
- pojemność
- napięcie
- prąd rozruchowy
, a nie patrzyłem do jakiego moto jest dedykowany. Tak jak pisałem jest troszkę mniejszy, ale położyłem go (z tego co pamiętam) na kawałku dętki od roweru, albo jakiejś gumie.
Jak na wyjściu jest to co ma być, to nie ma co obczajać do jakiego moto się nadaje, a do jakiego nie. No i byle nie był wymiarami za wielki.
Takie moje zdanko
Gdzieś już pisałem jaki mam ten akumulator, ale poszukam pudełka w garażu i napiszę raz jeszcze bo nie pamiętam.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3564
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
No właśnie najlepsza Yuasa by była.... Ale z braku kasy zamawiam tego:
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumula ... p-100.html
lepsze od tych JMT czy MotoPower made in China . Vartę miałem kupioną nową w EN500 bez obsługi przeżyła prawie całą zimę .
I już wydedukowałem, że aku do 1.2 ma 87mm szerokości a do 1.3 70mm, więc może nie wleźć w skrzynkę .
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumula ... p-100.html
lepsze od tych JMT czy MotoPower made in China . Vartę miałem kupioną nową w EN500 bez obsługi przeżyła prawie całą zimę .
I już wydedukowałem, że aku do 1.2 ma 87mm szerokości a do 1.3 70mm, więc może nie wleźć w skrzynkę .
- Albercik
- Posty: 244
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2011, 04:20
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Znalazłem takie informacje:
XJR 1200
Numer handlowy: YTX14-BS
Napięcie: 12 V
Pojemność: 12 Ah
Prąd rozruchu: 200 A
Polaryzacja: lewy plus
Wymiary 150mm (długość), 87mm (szerokość), 145mm (wysokość)
XJR 1300
Numer handlowy: GT12B-4 ( YT12B-B4; YT12B-BS )
Napięcie: 12 V
Pojemność: 12 Ah
Prąd rozruchu: 150 A /190 A (w zależności od firmy: Landport ma 150A, Yuasa 190A)
Polaryzacja: lewy plus
Wymiary: 150mm (długość), 69mm (szerokość), 130mm (wysokość)
Mam nadzieję, że się przyda.
XJR 1200
Numer handlowy: YTX14-BS
Napięcie: 12 V
Pojemność: 12 Ah
Prąd rozruchu: 200 A
Polaryzacja: lewy plus
Wymiary 150mm (długość), 87mm (szerokość), 145mm (wysokość)
XJR 1300
Numer handlowy: GT12B-4 ( YT12B-B4; YT12B-BS )
Napięcie: 12 V
Pojemność: 12 Ah
Prąd rozruchu: 150 A /190 A (w zależności od firmy: Landport ma 150A, Yuasa 190A)
Polaryzacja: lewy plus
Wymiary: 150mm (długość), 69mm (szerokość), 130mm (wysokość)
Mam nadzieję, że się przyda.
Zdzisław pisze: Varta za cenę ok 300zł.
Miałem Varte i padła mi tydzień temu beż żadnych objawów (ładowany specjalną ładowarką, nie stał na mrozie itp, po porostu nagle umarł). U Taty w małym dragu też padł, teraz jest jakaś chińszczyzna i sobie radzi. W xjr mam teraz używkę ale na wiosnę na pewno kupie jakiś ale nie VARTE!
- Zdzislaw
- Posty: 3564
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Urwa to członek już wie co kupować w końcu .
Zamówiłem tą Vartę, nie mam złych doświadczeń z tą firmą.
Nie zawsze pad akumulatora oznacza, że jest on do dupy.
W wielu przypadkach winne jest skopane ładowanie. Sam miałem taką przygodę w dużej Virówie....
albercik63 z prądami rozruchu byłbym ostrożny, z tego co zauważyłem to wiele sklepów podaje różne wartości dla tego samego aku bądź wcale...
Zamówiłem tą Vartę, nie mam złych doświadczeń z tą firmą.
Nie zawsze pad akumulatora oznacza, że jest on do dupy.
W wielu przypadkach winne jest skopane ładowanie. Sam miałem taką przygodę w dużej Virówie....
albercik63 z prądami rozruchu byłbym ostrożny, z tego co zauważyłem to wiele sklepów podaje różne wartości dla tego samego aku bądź wcale...
- Zdzislaw
- Posty: 3564
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Fafik sprawa z wadliwymi Vartami się wyjaśniła.
Przed chwilą miałem telefon ze sklepu w którym zamówiłem Vartę, że 2 ostatnie serie aku Varty są wadliwe- po podłączeniu do instalacji jest tylko pstryk w środku akumulatora i koniec.
Mieli kupę zwrotów i reklamacji w związku z tym. A jeżeli aku przeżyło pierwsze podłączenie to w niedługim czasie wysypywało się. To co zostało im na stanie odsyłają obecnie do producenta.
Aku wymieniłem na LandPorta o tych samych parametrach a większym prądzie rozruchu .
Przed chwilą miałem telefon ze sklepu w którym zamówiłem Vartę, że 2 ostatnie serie aku Varty są wadliwe- po podłączeniu do instalacji jest tylko pstryk w środku akumulatora i koniec.
Mieli kupę zwrotów i reklamacji w związku z tym. A jeżeli aku przeżyło pierwsze podłączenie to w niedługim czasie wysypywało się. To co zostało im na stanie odsyłają obecnie do producenta.
Aku wymieniłem na LandPorta o tych samych parametrach a większym prądzie rozruchu .
- Zdzislaw
- Posty: 3564
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Jaki przedział czasowy na 100% nie wiem ale z gadki sprzedawcy wynikało, że coś około 3 miesięcy... dzisiaj ma przyjść Landport, ciekawe ile wytrzyma u mnie .
Akumulator jak każda bateryjka może wysypać się po roku czy dwóch a czasami po 5, to zależy również od jego obsługi. Są ludziska co potrafią w rok załatwić po 2-3 Yuasy .
Dla odmiany znajomy ma pierdopędzie made in China aku tejże produkcji i skubany już 2 lata śmiga a był doładowywany tylko raz - po zimie .
Akumulator jak każda bateryjka może wysypać się po roku czy dwóch a czasami po 5, to zależy również od jego obsługi. Są ludziska co potrafią w rok załatwić po 2-3 Yuasy .
Dla odmiany znajomy ma pierdopędzie made in China aku tejże produkcji i skubany już 2 lata śmiga a był doładowywany tylko raz - po zimie .
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Szczególnie jak są rozładowane lub niedoładowane.
Rada wyjąć na zimę baterię i podłączyć na parę godzin reflektor. Potem podłączyć po prostownik. I tak codziennie...
Rada wyjąć na zimę baterię i podłączyć na parę godzin reflektor. Potem podłączyć po prostownik. I tak codziennie...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
[quote="piontek" Potem podłączyć po prostownik. I tak codziennie...[/quote]
NIE pod prostownik, tak rozwaliłem już jeden! Są specjalne ładowarki do akumulatorów motocyklowych (ja mam oxford - fajna rzecz, pisał ktoś o tym już, sam pobudza akumlator do "życia" podczas zimy na przemian delikatnie do rozładowując i ładując) . Prostownik samochodowy może spowodować spalenie.
NIE pod prostownik, tak rozwaliłem już jeden! Są specjalne ładowarki do akumulatorów motocyklowych (ja mam oxford - fajna rzecz, pisał ktoś o tym już, sam pobudza akumlator do "życia" podczas zimy na przemian delikatnie do rozładowując i ładując) . Prostownik samochodowy może spowodować spalenie.
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Fafik, nie pisałem o samochodowym, ale o specjalnym do malutkich akumulatorków motocyklowych.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
piontek pisze:nie pisałem o samochodowym, ale o specjalnym do malutkich akumulatorków motocyklowych.
Nie koniecznie musi być motocyklowy. Czy prostowniksię nadaje zależy od konkretnego modelu prostownika. Ja mam stary taki wielki co mażna na nim auto odpalać, a jak trzeba to ładuje prądem <1A.
Ważne aby z amperażem nie przesadzić, stara zasada mowi aby ładować prądem 10% pojemności (np. 12Ah ładujemy prądem 1,2 A) a czy nowoczesne aku tak się ładuje to nie wiem, może niektóre są bardziej wrażliwe i jeszcze mniejszy prąd trzeba podać.
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Fafik, Piotr_MC_85 dziękuję za objaśnienia - teraz już nie będę (jak przez wszystkie zimy) codziennie podłączać akumulatora na przemian do reflektora i prostownika.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
piontek pisze:Fafik, Piotr_MC_85 dziękuję za objaśnienia - teraz już nie będę (jak przez wszystkie zimy) codziennie podłączać akumulatora na przemian do reflektora i prostownika.
Ale nikt CI nie broni. Choć uważam, że taki sposób jest szkodliwy do akumulatora. Najlepiej to weź go wyciągnij i podłącz na "krótko" do samochodowego. Tak będziesz stymulował jego pracę całą zimę, bez konieczności codziennego włączania świateł w motocyklu a i większa pewność, że przy -20 samochód odpali (w końcu ma dwa akumulatory). Znam człowieka który tak już piąty rok śmiga i nigdy nie miał problemów z odpaleniem samochodu na mrozie.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości